פעילות הידברות

"חשבתי שאם יש משהו פוסט טראומטי גדול מהצבא, אני אדע על זה"

לכבוד שבוע ההוקרה להלומי הקרב ובני משפחותיהם התיישבו שלוש נשים אמיצות עם אפרת ברזל וסיפרו על ההתמודות והאתגרים היום יומיים שלהן ושל ילדיהן לצד החיים עם הלומי הקרב. שיחה מרתקת ומרגשת. חלק ראשון - הגילוי

  • ג' טבת התשפ"ג
אא

שבוע ההוקרה וההתרמה למען הלומי הקרב ובני משפחותיהם ממשיך ומרגש את כולנו. לצד הלומי הקרב נמצאות הנשים האמיצות שמתמודדות מדי יום עם האתגרים והקשיים שחווים הלומי הקרב שלצידן. אפרת ברזל התיישבה עם 3 נשים אמיצות שהסכימו לחשוף במעט את מה שעובר אצלן בבית.

בחלק הראשון מספרות אדווה פרידמן, ליאת שי ומירית ברוש לאפרת ברזל על הרגע שבו הכל התפרץ.

״הרגע שבו הבנתי שליאור פוסט טראומתי היה הרגע שבו הוא סירב לאחד הילדים להתחפש לחייל.״ מספרת ליאת שי. ״הייתי בטוחה בהתחלה שזה מטעמי תשובה בחסידות של סטאמר ובגלל הלימוד של הילד בחיידר. אמרתי לעצמי טוב הוא לא ילך עם זה לחיידר אלא רק בבית. קניתי לו תחפושת עם כל האביזרים. מדים, רימון, קסדה, אפוד כמותה אדומה כמו שהיה לליאור ובאתי הביתה בהתלהבות. הילד התלהב. הלבשתי אותו ואז ליאור נעמד בסלון ואומר - ״תורידי לו את זה עכשיו. אני לא יכול לראות את זה״ באותו רגע חשבתי שזאת תגובה קצת קיצונית לאנטי ציוני אבל הוא היה מאוד נחרץ. ואז התחלתי לקרוא קצת על פוסט טראומה.

מירית ברוש הוסיפה כי גם היא הבינה את משמעות הלום הקרב כשהכירה את בעלה ״אני הכרתי את בעלי כהלום קרב כשהוא עוד היה בשלבים של גילוי עם עצמו כשלא היה ברור לו אם הוא היה הלום קרב.״ מספרת ברוש וממשיכה ״פעם בשעת לילה הוא זרק לי שהוא חווה איזו חוויה בצבא ולא הרחיב. לאט לאט עם הזמן התחלתי לראות כל מיני דברים קטנים. ניתוקים רגשיים. בן אדם שלא מדבר ולא פועל נורמטיבית כמו שאני מכירה. ואז כמו אחרות התחלתי להתעניין. קראתי קצת. פניתי לפסיכולוגית שתסביר לי מה כל הדברים שאני מזהה. לא חשבתי שיש משהו באמת. גם המשפחה שלו לא דיברה על זה. חשבתי שאם יש משהו כזה גדול במשפחה אני אדע על זה״.

תרמו כעת למחלקת ׳בנפשנו׳ למען החיילים הסובלים מפוסט טראומה בכדי שנוכל להביא אור להם ולבני משפחותיהם בחנוכה ולהרחיב את פעילות המחלקה.

בסיוע התרומות שלכם נוכל להמשיך ולהעמיק בסיוע וטיפול בהלומי הקרב. שדרוג המחלקה יאפשר הרחבת הפעילות בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מענה משפחתי בשבתות, סדנאות ונופשונים; מתנדבים בקהילה; וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

במחלקה, יהיו מתנדבים שיעברו הכשרה מקצועית ויהוו מעין "חובש רגשי", על מנת לקבל כלים לליווי ועזרה. המתנדבים יארחו חברה לחיילים, ייצאו איתם לפעילויות חברתיות, יסייעו להם בקניות, יקבלו "טופס משוב" ויחזירו אותו למנהל המחלקה, כדי לשפר את היכולת לסייע לאותה משפחה.

בנוסף יתקיימו סדנאות שיתקיימו בנושא פוסט טראומה, התמודדות עם מצבי לחץ, סיפורים אישיים ועוד כאשר אף יתקיימו שבתות מיוחדות למשפחות. לצד אלו המחלקה תפעל לסייע כלכלית למי שיעמוד בקריטריונים שייקבעו. הסיוע הכלכלי יכלול עזרה בשכירות, עזרה בשוברים לאוכל, עזרה ברכישת תרופות מחוץ לסל ועוד. המחלקה מסייעת גם בתהליך הבירוקרטי המתיש מול גורמי המקצוע של הרשויות ומשרדי הממשלה השונים.

מתגייסים למענם, לחצו כאן.

תגיות:פעילות הידברותהלומי קרבבנפשנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה