פעילות הידברות

"הוא רק מחפש לפרוק עצבים. לצערי לא נשאר מקום בשבילנו"

לכבוד שבוע ההוקרה להלומי הקרב ובני משפחותיהם התיישבו שלוש נשים אמיצות עם  אפרת ברזל וסיפרו על ההתמודדות והאתגרים היום-יומיים שלהן ושל ילדיהן לצד החיים עם הלומי הקרב. שיחה מרתקת ומרגשת. מדברים על לחיות לצד הלום קרב.

  • ה' טבת התשפ"ג
אא

שבוע ההוקרה וההתרמה למען הלומי הקרב ובני משפחותיהם ממשיך ומרגש את כולנו. לצד הלומי הקרב נמצאות הנשים האמיצות שמתמודדות מדי יום עם האתגרים והקשיים שחווים הלומי הקרב שלצידן. אפרת ברזל התיישבה עם 3 נשים אמיצות שהסכימו לחשוף במעט את מה שעובר אצלן בבית.

מתגייסים למענם. לחצו כאן

 

"אני נזכרת כמה פעמים שנגעתי בליאור בכתף והוא – 'את הרבצת לי? דחפת אותי?', אסור היה לגעת בו", מספרת ליאת שי. "נגיעה כזאת הייתה מורידה אצלו מסך שחור וכל המבט שלו היה משתנה. כל דבר שהיה קשור למריבות ואלימות אפילו אצל הילדים היה מקבל תגובה. שני ילדים בבית הולכים מכות היה לוקח אותם נועל אותם בחדר. אין לריב ואין להרים את הקול ואין צעקות. הוא היה לפעמים שוקע ואומר לנו -״אני לא יודע מה יש לי לא להפריע לי. אני עכשיו שוקע וקוראים לי ׳ליחושך׳ לא לדבר איתי לא יודע למה ותנו לי ספייס".

"הוא לא היה ישן במיטה", היא מוסיפה. "העדיף לישון על שמיכה בסלון. בתקופות של מתיחות ביטחונית הסתובב עם גרזן באוטו. סך הכל נורמטיבי. אמרתי לו - אני לא מבינה. אם תפגוש מישהו בעייתי אתה תשתמש בגרזן? אמר לי כן. אני מכונת מלחמה אני מוכן בכל רגע. הוא היה עם זאת מנסה להימנע מהסיטואציות האלו. אם הוא היה קולט שהוא עומד להתפוצץ על מישהו הוא היה בורח".

"זה משפט קבוע גם אצלנו", משתפת מירית ברוש. "יום אחד היה ריב חניה מתחת לבית והייתי בהריון מתקדם ואני מהפחד ירדתי כדי להיות חוצץ בינו ובין הבחור כי ידעתי שאם יתחיל אלימות הוא מפרק אותו. הוא רק מחפש לפרוק על מה להוציא בעצבים. לצערי לא נשאר מקום בשבילנו. אנחנו לא קיימות. אנחנו למענם".

תרמו כעת למחלקת 'בנפשנו' למען החיילים הסובלים מפוסט טראומה בכדי שנוכל להביא אור להם ולבני משפחותיהם בחנוכה ולהרחיב את פעילות המחלקה.

בסיוע התרומות שלכם נוכל להמשיך ולהעמיק בסיוע וטיפול בהלומי הקרב. שדרוג המחלקה יאפשר הרחבת הפעילות בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מענה משפחתי בשבתות, סדנאות ונופשונים; מתנדבים בקהילה; וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

במחלקה, יהיו מתנדבים שיעברו הכשרה מקצועית ויהוו מעין "חובש רגשי", על מנת לקבל כלים לליווי ועזרה. המתנדבים יארחו חברה לחיילים, ייצאו איתם לפעילויות חברתיות, יסייעו להם בקניות, יקבלו "טופס משוב" ויחזירו אותו למנהל המחלקה, כדי לשפר את היכולת לסייע לאותה משפחה.

בנוסף יתקיימו סדנאות שיתקיימו בנושא פוסט טראומה, התמודדות עם מצבי לחץ, סיפורים אישיים ועוד כאשר אף יתקיימו שבתות מיוחדות למשפחות. לצד אלו המחלקה תפעל לסייע כלכלית למי שיעמוד בקריטריונים שייקבעו. הסיוע הכלכלי יכלול עזרה בשכירות, עזרה בשוברים לאוכל, עזרה ברכישת תרופות מחוץ לסל ועוד. המחלקה מסייעת גם בתהליך הבירוקרטי המתיש מול גורמי המקצוע של הרשויות ומשרדי הממשלה השונים.

תגיות:פוסט טראומההלומי קרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה