חדשות בארץ

הממשלה התכנסה לישיבה ראשונה. נתניהו: "הרחבה דרמטית של מעגל השלום – בהישג יד"

בדברים שנשא בישיבתה הראשונה של הממשלה ה-37, פירט ראש הממשלה בנימין נתניהו את מטרותיה העיקריות, בראשן בלימת איראן: "נצעיד את ישראל לפסגות חדשות ונעשה זאת כממשלה אחראית ומסורה"

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שקיבלה את אמון הכנסת, התכנסה הערב (חמישי) הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו לישיבתה הראשונה.

"אני מאוד נרגש לפתוח את הישיבה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "זהו באמת יום חג. בדרך הנה מהכנסת, הספקתי לפגוש הרבה מאוד אזרחים – הם מחייכים, שמחים ומאושרים. הם מאושרים קודם כל שחזרנו, שהקמנו ממשלה, שהחזרנו את היציבות, והם מאושרים כי הם בטוחים שנעבוד יחד למען כל אזרחי ישראל".

"זו הפעם השישית שאני מקים ממשלה בישראל. אני יכול לבשר לכם שאני מתחיל את שנת ה-16 שלי כראש ממשלת ישראל. חבריי כאן יכולים להניח שכבר רגילים. אבל אני לא מורגל, אני מתרגש גם הפעם".

"אני מתרגש קודם כל בגלל האמון העצום שעם ישראל נתן לנו. אני מתרגש בגלל האחריות שעומדת לפנינו. אני נרגש כי אני יודע שיש לנו נבחרת מצוינת, עם אנשים מעולים חדורי שליחות שיעשו את העבודה למען כל אזרחי ישראל".

בהמשך דבריו ציין נתניהו, כי לממשלה ארבע מטרות עיקריות: "קודם כל, לבלום את איראן. זו שאלה קיומית. אנחנו קודם כל דואגים לקיום ולביטחון. הדבר השני, להחזיר את הביטחון והמשילות בתוך מדינת ישראל. הדבר השלישי, לטפל ביוקר המחיה ובמצוקת הדיור. הדבר הרביעי, ואני מאמין שגם הוא בהישג יד – להרחיב באופן דרמטי את מעגל השלום".

"אני בטוח שנעשה זאת, כי אנחנו ממשלה אחודה – בלי פריטטי, בלי חליפי, בלי כל המגבלות שהיו. אנחנו מאוחדים גם בחזון וגם במטרה. כבר הבאנו לישראל את 'תור הזהב' – את השנים הטובות בתולדותיה, ועכשיו נצעיד את ישראל לפסגות חדשות ונעשה זאת כממשלה אחראית ומסורה, ממשלה שתמלא את ימיה", סיכם נתניהו.

בתוך כך, נתניהו הודיע לשגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, כי יאריך את כהונתו כשגריר באו"ם בשנה נוספת. מלשכתו נמסר, כי "ראש הממשלה שוחח עם ארדן ושיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית. השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו, ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו"ם".

 

תגיות:גלעד ארדןבנימין נתניהוהממשלה ה-37

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה