חדשות בארץ

חוק יסוד לימוד התורה, תיקוני חקיקה לסעיף הנכד: הממשלה ה-37 החלה בפעולה

שרי הממשלה החדשה פועלים לביצוע שינויים רבים העומדים על הפרק, כאשר חלק מהם יקודמו עוד לפני העברת תקציב המדינה

  • ח' טבת התשפ"ג
(צילום: יעקב כהן / פלאש 90)(צילום: יעקב כהן / פלאש 90)
אא

שרי הממשלה החדשה החלו בביטול כמה תוכניות של הממשלה הקודמת, וכן מתכננים לבצע שינויים רבים העומדים על הפרק.

שר הפנים והבריאות, אריה דרעי, מתכנן לפעול לקיצור התורים להוצאת דרכונים ברשות האוכלוסין וההגירה, וכן לקיים דיונים אינטנסיביים להקמת מנגנוני התכנון לקידום פתרונות דיור.

בתחום הבריאות מתכנן דרעי לקדם הקמת בתי חולים חדשים בבאר שבע ובקריית אתא והקצאת משאבים לבינוי בתי החולים, להוסיף כ-400 מיטות אשפוז כלליות ופסיכיאטריות במוסדות הרפואיים ולהוסיף 5.85 מיליארד שקל לתקציב המשרד.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתכנן לפעול לחוקק חוקים שיובילו לענישה יותר במקרי פרוטקשן ופשיעה חקלאית (שלוש שנות מאסר מינימום) לצד הוספת תקציבים. עם נתניהו סיכם בן גביר על תוספת של 45 מיליארד שקלים בשבע שנים.

כבר ביום השבעת הממשלה חתם שר הדתות החדש מיכאל מלכיאלי (ש"ס), צו שמבטל את הפעימה השנייה והמשמעותית של רפורמת הכשרות, שהייתה אמורה להיכנס היום לתוקף. הצו החדש גורם לדחיית יישום החלק השני של הרפורמה בחצי שנה, כאשר הצפי הוא שעד אז תבטל הכנסת את הרפורמה לחלוטין.

חקיקות נוספות שיקודמו בתקופה הקרובה הם: סעיף הנכד, השלמת חקיקת חוק יסוד לימוד התורה, וביטול חוק ההתנתקות.

בנוגע לסעיף הנכד, נכתב בהסכמים הקואליציוניים כי תיקוני החקיקה הנדרשים יבוצעו עוד לפני העברת תקציב המדינה: "לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות והצורך למנוע התבוללות בישראל, יבוצעו עד להעברת תקציב המדינה לשנת 2023 תיקוני החקיקה הנדרשים לתמיכה במדיניות העלייה הראויה. נוסחם של תיקוני החקיקה יסוכם בתוך 60 יום בוועדה שתוקם בהשתתפות נציגי כלל מפלגות הקואליציה".

הרב זמיר כהן קורא מדם ליבו: "זה החוק החשוב ביותר". צפו:

חקיקה נוספת שצפויה עוד לפני העברת תקציב המדינה היא השלמת חקיקת חוק יסוד: לימוד תורה. חקיקה זו קובעת שלימוד התורה "הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי".

אחד הנושאים הראשונים בהם תדון הממשלה החדשה היא סוגיית חומש, לקראת דיון שיתקיים בבג"ץ כבר מחר (שני). בהסכמים הקואליציוניים עם הציונות הדתית נכתב "לאור הדיון, תקודם חקיקה לתיקון חוק ההתנתקות בצפון השומרון. הממשלה תודיע לבג"ץ על כוונתה לתקן את החוק, ועל כוונתה להסדיר את המשך לימוד התורה במקום באמצעות אלוף הפיקוד בתיאום בין שר הביטחון לשר במשרד הביטחון".

"חוק חומש", אותו הניחו חברי הקואליציה החדשה על שולחן הכנסת כבר בחודש שעבר, מבקש להחזיר את ההתיישבות בצפון השומרון. בהצעה נכתב כי התיקון לחוק "יאפשר את השהייה והתנועה החופשית של אזרחים ישראלים בשטח, ובהמשך יאפשר לתכנן ולבנות מחדש את היישובים שנעקרו".

תגיות:סעיף הנכדחוק יסוד לימוד התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה