חדשות בארץ

חודש וחצי לאחר פיגוע המטענים בירושלים: בתי המחבל מופו לקראת הריסה

כוחות צה"ל פעלו למיפוי בתי המחבל שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים, לקראת הריסתם בקרוב. בן 15 נהרג במהלך העימותים

  • י' טבת התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל פעלו הלילה (שלישי) בכפר עקב וברמאללה ומיפו את שני הבתים בהם התגורר המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים, לקראת הריסתם הצפויה.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפעילות בכפר עקב התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בעת הפעילות בעיר רמאללה יודו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמים כלל הכוחות יצאו מהעיר ואין נפגעים לכוחותינו.

עוד פעלו כוחות הביטחון הלילה במחנה הפליטים דהיישה הסמוך לירושלים לשם מעצר מבוקש. במהלך הפעולה התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. אלו השיבו באש וזיהו פגיעה במי שהם כינו "מסית מרכזי". הפלסטינים מסרו כי ההרוג שנפגע הוא אדם עיאד, נער בן 15.

כזכור, המחבל שביצע את פיגוע המטענים לפני חודש וחצי בירושלים הוא אסלאם פרוח, בן 26 ממזרח ירושלים. המחבל, המזדהה עם דאעש, נעצר לפני כחודש ובשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום. בפיגוע הקטלני נרצחו אריה שצ'ופק בן ה-16 וטדסה טשומה בן ה-50 ונפצעו 20 בני אדם. 

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל פעל לבדו ותכנן את הפיגוע במשך זמן רב. את המטענים הניח כשעה לפני הפיצוץ, והם הוסוו בעצים אותם הכין בשטח עוד קודם לכן. תחילה תכנן כי המטענים יתפוצצו יחד בשעה 7:23 במערכת אותה הפעיל דרך הטלפון, אך לבסוף הם הופעלו בהפרש של כחצי שעה. באחת הזירות, בצומת רמות, הניח המחבל מטען גדול ומשמעותי יותר, אליו הצמיד לו בלון גז, אותו תכנן לפוצץ עם הגעת כוחות ההצלה. בחסדי שמים גלויים, המטען השלישי והמשמעותי לא התפוצץ בשל תקלה בטלפון.

תגיות:מחבליםהפיגוע בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה