חדשות בארץ

לקראת דרמה: יריב לוין יכריז על הרפורמות במערכת המשפט

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, צפוי להודיע על כוונתו לקדם רפורמות במערכת המשפט, שיכללו את חקיקת פסקת ההתגברות, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול עילת הסבירות

לוין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, יכנס הערב (רביעי) בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים, בה הוא צפוי להכריז על הרפורמות המשפטיות שבכוונתו לקדם בתקופה הקרובה.

על פי הדיווח בחדשות 12, לוין יודיע על כוונתו לקדם בהליך בזק את חקיקת פסקת ההתגברות, שתאפשר לכנסת להתגבר על החלטות של בג"ץ ברוב של 61. כמו כן, ייאסר על השופטים בחוק לפסול חוקי יסוד.

צעד נוסף שיקודם בתקופה הקרובה הינו שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, באופן שלפוליטיקאים יהיה רוב בוועדה, בניגוד למצב כיום בו השופטים ולעורכי הדין מחזיקים ברוב.

שינוי דרמטי נוסף הוא ביטול עילת הסבירות, שעומדת בין היתר במוקד הדיון שיתקיים מחר בבג"ץ בעתירות נגד מינויו של אריה דרעי לשר. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, טענה מוקדם יותר בעמדה שהגישה לבג"ץ כי ההחלטה למנות את דרעי לשר "חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות" ומשכך יש להורות על ביטול המינוי.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה למסיבת העיתונאים המתוכננת: "לא רק שניאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד-צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחויבים לה בשום צורה שהיא".

בתוך כך, ועדת החוקה אישרה פה אחד את המלצת הוועדה המסדרת ובחרה בח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לעמוד בראשה. רוטמן, ממייסדי התנועה למשילות ודמוקרטיה, נכנס לכנסת לראשונה בכנסת ה-24 וכיהן במהלכה כחבר הוועדה לבחירת שופטים.

תגיות:יריב לויןבג"ץמערכת המשפטפסקת ההתגברותעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה