חדשות בארץ

המחבל שרצח את החייל אברהם ברומברג הי"ד שוחרר מהכלא

לאחר שסיים לרצות תקופת מאסר של 40 שנה, שוחרר המחבל כרים יונס לביתו. המשטרה ווידאה שלא ייערכו עבורו חגיגות ומסיבות

  • י"ב טבת התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שחרור שקט: המחבל כרים יונס, אחד מרוצחי החייל אברהם ברומברג הי"ד ב-1980, סיים הבוקר (חמישי) לרצות תקופת מאסר של 40 שנה. בהוראת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחרר המחבל לפנות בוקר והובא באוטובוס של השב"ס לרעננה, שם הורד מבלי להודיע לבני משפחתו שנסעו לאסוף אותו.

בכפר עארה, בו גר המחבל, החלו כבר אמש בהכנות לקבלת פניו עם שחרורו. בן גביר הורה למשטרה לוודא כי לא ייערכו בכפר חגיגות או מסיבות לציון שחרור המחבל.

גם אחיו, המחבל מאהר יונס, שביצע עימו את הרצח, צפוי להשתחרר מהכלא בימים הקרובים.

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, הציע לאופוזיציה לקדם יחד את הצעת החוק לשלילת אזרחות או תושבות וגירוש מהארץ למחבלים שהם אזרחים ישראלים או תושבי מזרח ירושלים. על פי הדיווח בכאן רשת ב', כץ פנה בהצעתו למחנה הממלכתי, ליש עתיד ולישראל ביתנו, והציע להם לקדם בהסכמה ובהליך מהיר את החוק.

אם באופוזיציה יסרבו לקדם את המהלך במשותף בימים הקרובים, הקואליציה תקדם לבדה את הצעת החוק בעוד כמה שבועות.

מטרת הצעת החוק היא, בין היתר, לשלול את אזרחותם של שני המחבלים שרצחו את החייל אברהם ברומברג הי"ד ולגרשם מהארץ לשטחי הרשות הפלסטינית.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מגיב לחגיגות השחרור שנערכו עבור המחבל: "התרענו והתרענו במשך חודשים אך לצערנו הכנסת והממשלה לא הקשיבו לנו ולא הציבו את החוק בעדיפות ראשונה והתוצאה היא חגיגות עצומות לכבוד מחבל מתועב. זהו מסר מסוכן מאד שעלול לגבות מאיתנו מחיר דמים.

"אנחנו קוראים לממשלה ולקואליציה להעביר בדחיפות את החוק, כדי שחגיגות השחרור יתמתנו מעט", הוסיפו בפורום. "בחודשיים הקרובים אמורים להשתחרר עוד שלושה מחבלים רוצחים שקצבו את עונשם ואם רוצים לתקן את המעוות ולא רוצים לראות מחזות דומים להיום, עליהם להעביר את החוק כבר בשבוע הקרוב כדי לגרשם ולמנוע חגיגות בישראל. זה בידיהם וזה אפשרי".

בתוך כך, ישראל החזירה אתמול גופות של שני מחבלים שביצעו פיגועים, בהתאם לדרג המדיני. מדובר בגופותיהם של המחבלים מוחמד חוסין מוחמד עמרן ואשרף חלאסה. מוחמד חוסין מוחמד עמרו ביצע ניסיון פיגוע דקירה נגד חייל צה״ל בצומת גוש עציון בסוף ינואר 2021. בצה"ל אומרים כי החזרתו התבצעה עקב עתירה לבג"ץ בעניין לקותו הנפשית.

אשרף חלאסה ביצע את הפיגוע בשער האריות בשנת 2020, כאשר שלף סכין ודקר שוטר שנפצע באורח בינוני. אישה נוספת נפצעה באורח קל. השוטרים הגיבו במהירות וחיסלו אותו.

תגיות:טרוראברהם ברומברג הי"דמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה