חדשות בארץ

הקבינט החליט: אלו צעדי התגובה נגד הרשות הפלסטינית

בעקבות פנייתה של הרשות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לנקוט בשורה של צעדי תגובה נגדה, בהם הקפאת תוכניות בנייה פלסטיניות בשטחי C ושלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל

ישיבת הקבינט, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ישיבת הקבינט, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול (חמישי) לדיון ראשון, והחליט על שורה של צעדי תגובה נגד הרשות הפלסטינית בעקבות פנייתה לבית הדין הבינלאומי בהאג בשבוע שעבר: "הממשלה הנוכחית לא תקבל את המלחמה של הרשות הפלסטינית בחיבוק ידיים ותגיב ככל שיידרש", נמסר בהודעה רשמית שפורסמה היום.

רשימת הצעדים שתנקוט ישראל:

1. העברה של כ-139 מיליון שקל מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך קיום פסק הדין בתיק "ליטבק", שמפצה משפחות של קורבנות טרור שנרצחו מפיגועי טרור פלסטיני.

2. החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון.

3. הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C, בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרשות הפלסטינית בניגוד להסכמים הבינלאומיים. 

4. שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל.

5. יינקטו פעולות מול ארגונים ביהודה ושומרון שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת, לרבות פעילות מדינית-משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית.

כזכור, העצרת הכללית של האו"ם אישרה בסוף השבוע שעבר את ההצעה לבקש מבית הדין הבינלאומי בהאג חוות דעת בנוגע למשמעות המשפטית של "הכיבוש הישראלי" ביהודה ושומרון. בהחלטה תמכו 87 מדינות, 26 התנגדו ו-53 נמנעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות על החלטת עצרת האו"ם: "ההחלטה הבזויה לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הנצחית בירושלים, ושום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו".

נתניהו ציין כי קיים שיחות עם מנהיגים בעולם, ובעקבות כך הם שינו את הצבעתם: "יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בחודש נובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו או נעדרו - הם היו במיעוט. כעת, לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתן, וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות. אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם, ואלה שלא תמכו בפלסטינים היו רוב המדינות החברות באו"ם".

תגיות:הרשות הפלסטיניתהקבינט המדיני-ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה