חדשות יהדות

בהשתתפות אלפי אבלים: מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל מובא למנוחות

ויהי בנסוע הארון: בשעה זו החל מסע ההלוויה של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל

  • י"ח טבת התשפ"ג
מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל (צילום: פלאש 90)מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:44)

בשעה זו (רביעי) יוצא מסע ההלוויה של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, שנפטר הבוקר והוא בן 94. ארונו הגיע לפני שעה קלה אל בית מדרשו, כולל 'תורה וחיים', ברחוב רבי עקיבא 133 בבני ברק.

במקום התאספים אלפי תלמידים אבלים, שקראו פרקי תהילים עד תחילת מסע ההלוויה.

את מסכת ההספדים פתח הגאון רבי משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, שדיבר על גדלותו הרבה של מרן הגר"ש זצ"ל ועל היותו תלמידו.

לאחריו הספיד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שסיפר שתמיד אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל היה מתעניין מה היה אומר הרב בעדני בשיעוריו. "היינו נהנים מהעצות שלו, כשנבחרתי לרב ראשי הייתי מתייעץ איתו על שאלות קשות ברבנות", אמר הראשל"צ. 

לאחר מכן הספיד הגאון רבי שלמה בן שמעון, גאב"ד נווה ציון שבכה על סילוקו בבכי מר, ואמר י"ג מידות של רחמים יחד עם כל הקהל. 

חברי מועצת חכמי התורה הורו כי "על כל בני הישיבות והכוללים מכל רחבי הארץ להגיע ולהשתתף בהלווייתו של מרן פאר הדור הגר"ש בעדני זצוק"ל".

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לכל תלמידי הישיבות והכוללים בבני ברק לצאת ולהשתתף במסע ההלוויה. כך הורו גם מרן הראשון לציון הגר"י יוסף והראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר.

בנוסף, מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס במודעה תחת הכותרת "דא גזירת אורייתא", בהוראה לציבור על ביטול מלאכה בשעת הלוויית מרן פאר הדור הגר"ש בעדני זצוק"ל. כך הורו גם רבה של בני ברק מרן הרב מסעוד בן שמעון והגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון.

כוחות גדולים של משטרה נפרסו סביב בית המדרש וברחובות הסמוכים בכדי לאבטח את מסע ההלוויה הגדול.

במשטרה ביקשו מהציבור לנהוג בסבלנות ולשמור על כללי הבטיחות: "יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מירי רגב הנחתה הבוקר את מנהל הרשות הארצית לתחבורה הציבורית רן שדמי ואת רכבת ישראל, לתגבר את התחבורה הציבורית לאזור הלוויה ההמונית של הגאון הרב שמעון בעדני זצ"ל. בהתאם, יתוגברו הקווים הבין-עירוניים לבני ברק ורכבת ישראל ערוכה לתגבור רכבות לבני ברק, במידת הצורך.

בהתאם להנחיות משטרת ישראל וחסימות הצירים בשל ההלוויה, יחולו שינויים במסלולי הקווים העירוניים והבין-עירוניים לבני ברק. הכניסה לאזורי הלוויה תותר להיסעים פרטיים בלבד.

החל מהשעה 11:00 כל הקווים הבין-עירוניים לבני ברק עצרו בכביש 4 בתחנת גבעת שמואל, וסיימו את מסלולם בקניון איילון בציר ז'בוטינסקי, או במסוף אלוף שדה, בהתאם למסלול הקו. כמו כן, צפויים שינויים במסלולי הקווים העירוניים בעיר בני ברק, בהתאם לחסימות המשטרה.

בשל עומסי התנועה הצפויים באזור בני ברק והסביבה, ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים של האוטובוסים. ציבור הנוסעים מתבקש להתאזר בסבלנות ולהתעדכן באופן שוטף בשינויים באמצעות מוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787.

תגיות:הלוויההרב שמעון בעדני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה