חדשות בארץ

נתניהו: "רוב גדול בציבור תומך ברפורמה המשפטית, קיבלנו מנדט ברור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לביקורת משמאל על הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט: "מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (שישי) לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, וזאת יממה לאחר נאומה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בו מתחה עליה ביקורת חריפה.

"אני ער לכך שהנושא המשפטי מעורר מחלוקות, ויכוחים נוקבים בציבור וסערת רגשות", פתח נתניהו בסרטון שפרסם. "אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם: רוב גדול בציבור מסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק. דיברנו על זה לפני הבחירות וקיבלנו על כך מנדט ברור מהציבור".

"התיקונים הללו צריכים להיעשות באחריות, בשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. זה בדיוק התהליך שעומד להתקיים עכשיו בבית המחוקקים שלנו. לכן אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני. כשאומרים שהתיקון הכי קטן הוא הרס הדמוקרטיה – זה לא רק טיעון לא נכון, זה גם טיעון שלא נותן אפשרות להגיע להבנות שרצוי להגיע אליהן בהידברות עניינית בכנסת ישראל".

"אני רוצה להרגיע אתכם", הוסיף נתניהו. "דמוקרטיה בנויה מאיזון ראוי בין שלוש הרשויות, והאיזון הזה קיים בכל הדמוקרטיות בעולם. הוא גם התקיים בישראל בחמישים שנותיה הראשונות. אז לא הייתה כאן דמוקרטיה? אז לא הייתה הגנה ראויה לזכויות מיעוט ולזכויות הפרט? ברור שכן, וכך יהיה גם אחרי שנעביר את הרפורמה, לטובת כל אזרחי ישראל".

תגיות:רפורמהמערכת המשפטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה