חדשות בארץ

בימין מגיבים להפגנת השמאל: "העם איתנו. הבטחנו רפורמות ונקיים"

במפלגות הימין מגיבים להפגנת השמאל בכיכר הבימה, ולא מתרגשים: "בהפגנה היו עשרות אלפי איש. בבחירות היו מיליונים"

  • כ"ב טבת התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) התייחס אמש (מוצ"ש) להפגנת הרבבות של השמאל בכיכר הבימה בתל אביב. "להפגנה הגיעו עשרות אלפי אנשים, בבחירות שהיו לפני חודשיים וחצי הגיעו מיליונים", אמר זוהר והוסיף: "ההפגנות הן ביטוי דמוקרטי מקובל בדיוק כמו בחירות דמוקרטיות. הבטחנו לציבור שינוי, הבטחנו משילות, הבטחנו רפורמות ואנחנו נקיים".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס אף הוא להפגנה: "בשנה של ממשלת השמאל הקודמת הפגנו שוב ושוב, אבל התקשורת בקושי אזכרה ביובש את קיומן של ההפגנות לאחר מעשה ובהערכת חסר מכוונת. למרות זאת הפלנו את הממשלה וניצחנו את הבחירות. העם איתנו, ומכוחו נבצע את הרפורמה במערכת המשפט".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על מחאת השמאל אמש בתל אביב: "טוב עשתה המשטרה שאפשרה את חופש ההפגנה, אבל לא אפשרה את חסימת נתיבי איילון. הנחתי לנהוג באותה מדיניות של סבלנות והידברות גם כלפי כלל הציבורים. שמח שהמפגינים מהשמאל התעשתו ולא הגיעו עם סמלים נאציים"

שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי התייחס בחשבון הטוויטר שלו למחאת השמאל. "זעקות השבר של השמאל לא נובעות מדאגה לדמוקרטיה אלא מדאגה לגורל האריסטוקרטיה המשפטית שמשלה כאן דה פקטו בעשרות השנים האחרונות", כתב.

השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית הגיב גם הוא והעלה לרשתות החברתיות תמונה בה הונפו מספר דגלי פלסטין: ״תפגינו, אבל למה להניף דגלי אש"ף? תורידו להם אותם. אנחנו במדינת ישראל".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא הגיע להפגנה, לעומת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שנכח בה ואמר לפני כן: "שכל אחד ייקח דגל ישראל ביד אחת, מטרייה ביד שנייה ויבוא לשמור על הדמוקרטיה ועל החוק במדינת ישראל. השמעת הקול בעת הזו היא חובה אזרחית ממעלה ראשונה ולא מרי אזרחי כפי שמנסים לטעון מי שמבקש לדכא את ההפגנה. אני קורא לכל המפגינים לנהוג באחריות, ולהימנע מהסתה ואלימות. אני סומך על משטרת ישראל שתנהג בצורה ראויה – ותאפשר את חופש ההפגנה. כולנו צריכים להישמע להנחיות. בהפגנה בכיכר – אומרים כן לתיקון בהסכמה רחבה, ולא להרס ופילוג".

ראש הממשלה נתניהו - "קיבלנו מנדט ברור מהציבור". צפו:

תגיות:הפגנת השמאלהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה