חדשות בארץ

טרגדיה קשה בצה"ל: חייל נהרג ו-3 נפצעו מפיצוץ רימון בחדר

רימון התפוצץ בחדר המגורים של החיילים: חייל אחד נהרג ו-3 נפצעו באורחים שונים. בצה"ל חוקרים מתי ומדוע אסף את החייל משטח האש

  • כ"ב טבת התשפ"ג
אמבולנס צבאי. ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)אמבולנס צבאי. ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

אסון קשה: חייל נהרג ושלושה נפצעו הלילה (ראשון) מפיצוץ רימון בחדר שבו שהו בבסיס האימונים בקעות של חטיבת כפיר בבקעת הירדן. מותו של החייל נקבע לאחר מאמצי החייאה. שלושת הפצועים פונו לבית החולים, כאשר מצבו של אחד מהם מוגדר קשה, ושל שניים קל. מדובר בפלוגת לוחמים שהתגייסו לשירות לפני 5 חודשים בלבד.

הודעה נמסרה למשפחת ההרוג ולמשפחות הנפגעים. צה"ל פתח בבדיקה לבירור נסיבות האירוע הקשה.

האסון התרחש סמוך לחצות, כאשר נשמע פיצוץ עז מחדר המגורים של החיילים. בזמן הפיצוץ היו בחדר שבעה חיילים, כולם היו ערים. רימון רסס, שככל הנראה מיועד למקלע רימונים והיה בתיק של אחד החיילים סמוך למיטתו, התפוצץ במפתיע - אולי ממכה או מתזוזה לא מכוונת. בצבא מעריכים כי הרימון שהתפוצץ נאסף כנפל משטח האש בתקופה האחרונה על ידי אחד החיילים בניגוד לפקודות, ונשמר אצלו בתיק.

מחקירה ראשונית עולה כי החייל לא שיחק ברימון בזמן הפיצוץ, ואף הרימון לא נורה. בצה"ל מעריכים כי לא מדובר במשחק בנשק או בעבריינות בנשק, אך כן בהפרה חמורה של הוראות הבטיחות שאוסרות הכנסת תחמושת נפיצה למגורי הבסיס.

בצה"ל אומרים בוודאות כי הרימון שהתפוצץ לא סופק בשום שלב לחייל לפני האירוע. החקירה מתמקדת כעת בשאלה מתי ומדוע אסף החייל את הנפל משטח האש, ומי מחבריו לפלוגה ידע על כך.

לאחרונה אירעו כמה תקריות בטיחות חמורות בצה"ל. לפני פחות משבועיים נהרג במחנה ענתות שליד ירושלים רב"ט ברוך כברתה ז"ל מגדוד ארז של המשטרה הצבאית, שנפגע מכדור שנפלט מנשקו של חברו לגדוד. במצ"ח מייחסים לחבר היורה עבירות של המתה בקלות דעת, שימוש בלתי חוקי בנשק, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט.

תגיות:צה"לטרגדיהתאונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה