חדשות בארץ

האם הסרטון של חמאס אמיתי? זו ההערכה בצה"ל

בצה"ל מעריכים שרמת המהימנות של הסרטון סבירה: "אנחנו לא יודעים בוודאות את המהימנות של הסרטון הזה. חמאס עושה שימוש ציני לא ראוי. לא חוקי, לא ערכי ולא מוסרי"

  • כ"ד טבת התשפ"ג
אא

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התייחס הבוקר (שלישי) לסרטון שפרסם אתמול ארגון חמאס, ובו נראה לכאורה אברה מנגיסטו, הישראלי שמוחזק ברצועת עזה כבר שמונה שנים, כשהוא פונה למדינת ישראל ושואל מתי ישוחרר.

בראיון שהעניק ל-103fm אמר כוכב כי צה"ל לא ינהל מגעים בנושא השבויים והנעדרים בתקשורת. "במערכת הביטחון כולה בוחנים בשעות האחרונות את רמת המהימנות של הסרטון. אנחנו לא ננהל מגעים בנושא השבויים והנעדרים בתקשורת. תנועת החמאס עושה שימוש ציני לא ראוי, בעיניי גם לא חוקי, לא ערכי, לא מוסרי, לא הומניטרי - בזה שהיא מחזיקה באזרח ישראלי באופן לא חוקי, בניגוד למוסר, בניגוד לדין הבינלאומי. זה מעיד יותר מכל על הערכים הנלוזים של ארגון הטרור הזה", אמר כוכב.

ביחס לאמינות הסרטון, אמר דובר צה"ל: "אנחנו מעריכים שרמת המהימנות שלו סבירה, נאמר את זה כך. משפחתו מאוד רוצה, אבל מתקשה לזהות אותו באותו סרטון. אני לא יכול להכחיש או לאשר את המהימנות של הסרטון הזה, מכיוון שאנחנו לא יודעים את זה בוודאות".

"אנחנו כל הזמן מתעסקים בשבויים והנעדרים. אין דבר יותר ערכי ויותר חשוב מאשר להחזיר הביתה את הבנים", הוסיף כוכב. "אני יכול להעיד לפעמים גם ממקור ראשון שאנחנו עושים ככל שניתן להחזיר, יש לנו לא רק את אורון והדר בעזה, יש לנו גם גופות נעדרים וחללים שמקום קבורתם לא נודע בארצות ומדינות אחרות. מתעסקים בזה עשרות ומאות אנשים יום-יום, שעה-שעה".

על השאלה האם מנגיסטו בחיים, השיב דובר צה"ל: "אני חושב שאפשר לענות על התשובה הזאת בתשובה חיובית".

תגיות:חמאססרטוןאברה מנגיסטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה