חדשות בארץ

חמאס על הסרטון האכזרי: "לא תראו את החיילים. הסרטון - מהשבועות האחרונים"

ארגון הטרור פרסם סרטון כי התיעוד של אברה מנגיסטו הוא אותנטי, וכי הוא הוסרט בשבועות האחרונים

  • כ"ד טבת התשפ"ג
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

דובר חמאס חאזם קאסם אמר הבוקר (שלישי) כי הסרטון של אברה מנגיסטו שפורסם אמש הינו אותנטי, וכי הוא צולם "בשבועות האחרונים". קאסם הדגיש כי "הכיבוש לא יראה את חייליו השבועיים עד עסקת חילופים מכובדת".

חבר הנהגת חמאס, עלי אל-עאמודי, איים במקביל כי הארגון "יגדיל את מספר החיילים בשבי" כל עוד לא תתבצע עסקת חילופי שבויים. עוד הוסיף אל-עאמודי כי שחרור האסירים בישראל הוא בלתי-נמנע.

בישראל גוברת ההערכה היא שאכן מדובר בתיעוד אותנטי של מנגיסטו. "לא הייתי רוצה לאשר או להכחיש מה היא רמת האמינות של הסרטון הזה", אמר תא"ל רן כוכב בריאיון ל-ynet. "זו בעיקר מניפולציה שעושה חמאס, שמחזיק באזרח ישראל כבר כמעט 9 שנים, אזרח שחצה את הגבול כשהוא אינו בריא. זה דבר ציני שאינו ראוי ומעיד יותר מהכול על המצוקה בה נמצא חמאס".

כוכב הוסיף: "אני מציע שלא ניתן לה פתחון פה בניסיון למשוך את תשומת הלב של התקשורת הישראלית להתנהגות הלא-ערכית והלא-חוקית של חמאס".

דובר צה"ל ציין כי משפחת מנגיסטו והצבא לא בטוחים שהתיעוד אותנטי: "אני לא יכול לאשר אם מדובר בתמונתו או בקולו של מנגיסטו. גם משפחתו מתקשה להגיד את זה בוודאות וגם במערכת הביטחון כולם".

"מערכת הביטחון כולה עוסקת לילה כיום בסוגיית השבויים והנעדרים ואני  מאוד מקווה שנמשיך ונצליח לעמוד במשימה", לשון כוכב.

יאלו מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר ל-ynet כי "בהתחלה נבהלתי והתרגשתי בו-זמנית. הבנתי מצד אחד שזה הוא, מצד שני הכול השתנה במראה. אני יודע שהוא חי וזה אמיתי. אמא לא צריכה סרטון. אמא בוכה בכל פעם שמזכירים את השם שלו, אז קל וחומר אתמול. זה היה רגע קשה מאוד. המשפחה בסערת רגשות. שפת הגוף, המראה, מצביעים על כך שזה הוא. בראש אנחנו מעכלים את זה, אבל הלב מתקשה להאמין".

אנא התפללו לשלומם של חיילינו ואזרחינו השבויים בידי חמאס

תגיות:חמאסאברה מנגיסטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה