חדשות בארץ

פצוע הפיגוע בניה פרץ הגיע לקבר יוסף: "באתי לשאוב כוחות, להאמין ולא לוותר"

אלפי מתפללים הגיעו לקבר יוסף בשכם, ביניהם בניה פרץ, שנפצע קשה מאוד בפיגוע: "באתי לפה, לשאוב כוחות מיוסף הצדיק, להאמין ולא לוותר, ובע"ה לחזור לעמוד על הרגליים".

  • כ"ה טבת התשפ"ג
בניה פרץ בקבר יוסף בשכם (צילום: המועצה האזורית שומרון)בניה פרץ בקבר יוסף בשכם (צילום: המועצה האזורית שומרון)
אא

אלפי בני אדם נכנסו הלילה (רביעי) להתפלל בקבר יוסף, תחת אבטחה כבדה. בין הנכנסים היה גם בניה פרץ, שנפצע קשה מאוד בפיגוע בצומת תפוח לפני שנה וחצי, והרופאים לא נתנו לו סיכוי להניע אי פעם את איברי גופו.

בניה היה תלמיד הישיבה הגבוהה באיתמר כשחיכה יחד עם חבריו בהם יהודה גואטה הי"ד, לאוטובוס לישיבה, אלא שאז הגיע מחבל, פתח בירי, רצח את יהודה, ופצע את בניה באורח קשה.

למרות כל התחזיות, הגיע פרץ כשהוא על כסא גלגלים, ואמר בהתרגשות: "גם יוסף הצדיק, כשהוא היה בכלא במצרים, הוא לא הפסיק להאמין, אני באתי לפה, לשאוב כוחות מיוסף הצדיק, להאמין ולא לוותר, ובע"ה לחזור לעמוד על הרגליים".

עופר פרץ, אביו של בניה, אמר: "אני מרגיש שאני נמצא בתוך חלום שמתגשם, אני חוזר הרבה שנים אחורה שבניה היה קטן, עם הכיפה הגדולה, יושב בשולחן שבת ואנחנו שואגים את השיר הזה, "ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך", עם הבנים שלי והבנות ותמיד היה לי חלום להגיע לקבר יוסף עם כולם ביחד ולשאוג את זה, לצעוק את זה לשמים כי פה זה עם ישראל. יעקב ביקש מיוסף ונשאתני מארץ מצרים, תוציא אותי מהמצרים, זה התביעה של בניה, ליוסף הצדיק, תוציא אותי מהמצרים, מהמצרים שאני נמצא בהם. יש מכאן מסר חזק, לקרוא מפה לממשלה, לחזור לאביתר, להקים את הישוב הזה, ולהנציח את זכרו של יהודה גואטה, חברו הקדוש של בניה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "לראות את בניה יוצא מהבית, חוזר לשומרון, לבית השני שלו, לאחר שהוא נאבק נגד כל הסיכויים וממשיך להיאבק כדי שיוכל ללכת, זה דבר מרגש לא רק עבורנו אלא עבור כל תושבי מדינת ישראל. אנחנו מתפללים שיחזור ללכת ודורשים יחד עם אביו, להחזיר את תלמידי בית המדרש לזכר חברו יהודה גואטה לאביתר. לקיים את ההבטחה. גם בשבוע שבו פיגוע רודף פיגוע אנחנו נמשיך להרים ראש, להתחזק ולא נשבר אל מול האויב הרצחני שמבקש לסלק אותנו ממולדתנו".

הרב יהושע ואן דייק, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר, פנה לפרץ בהתרגשות: "בניה, בע"ה מתוך כל הדבר הזה, אתה תקום תהיה על הרגליים, כל החולים יתרפאו, כפי שהיה במעמד הר סיני כך יהיה בגאולה הקרובה בימינו אמן".

תגיות:קבר יוסףבניה פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה