חדשות בארץ

אחרי פסיקת בג"ץ: אלו האפשרויות הבאות של דרעי

האם הדרך היחידה למנות את אריה דרעי לשר היא על ידי הפלת הממשלה הנוכחית? אלו התרחישים הצפויים, לאחר פסילת יו"ר ש"ס דרעי על ידי שופטי בג"ץ

  • כ"ו טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפטר את שר הפנים והבריאות, יו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת כדי שלא ייפתח נגדו הליך של ביזיון בית המשפט. הפיטורים ייעשו בהסכמה, אחרי שימצאו פתרון למשבר הפוליטי והמשפטי שנוצר. כרגע, הפתרונות עדיין אינם באופק.

גורמים בייעוץ המשפטי של הכנסת אומרים כי הדרך היחידה למנות את דרעי לראש הממשלה החליפי לאחר פסילתו בבג"ץ היא להפיל את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה - כך פורסם בכאן רשת ב'.

הסיבה לכך היא שהממשלה הנוכחית אינה ממשלת חילופים, ולכן רק הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית בממשלה תאפשר הקמה של ממשלה חדשה על בסיס חוק ממשלת החילופים.

הדבר צפוי לשנות את התוכנית של הליכוד, שהודיע לפני כמה שבועות כי בכוונתו לבטל את חוק ממשלת החילופים משום שהוא "מונע יציבות ממשלתית".

אופציה נוספת לחזרתו של דרעי לשולחן הממשלה היא במידה והנשיא יצחק הרצוג יבחר להעניק לו חנינה על הרשעתו האחרונה בבית המשפט. באופן זה, על פי הדיווח ב'סרוגים', יוכל דרעי לחזור ולכהן כשר בממשלה.

הגורמים שעשויים לגרום לנשיא לשקול את האופציה להעניק חנינה לדרעי היא הרצון לרתום את ש"ס לגרום לריכוך הרפורמה המשפטית של יריב לוין.

אמש פרסם עמית סגל כי פיתרון נוסף שנשקל בקואליציה הוא מינוי דרעי לתפקיד יו"ר הכנסת, במקום היו"ר המכהן אמיר אוחנה. אם המהלך יבוצע, היו"ר הנוכחי אוחנה צפוי לעבור לתפקיד אחר בממשלה.

דרעי עצמו אמר בשיחות סגורות כי אינו מתכוון להתפטר. אתמול אמר לחברי הכנסת של המפלגה כי הוא ימשיך להוביל את תנועת ש"ס. "אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'", אמר דרעי.

תגיות:בג"ץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה