חדשות בארץ

ח"כ סעדה לנשיאת העליון: הימנעי מפעילות פוליטית – או שתתפטרי

ח"כ משה סעדה הגיב על הדיווח, לפיו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נפגשה פעמיים עם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני: "מוזמנת להתפטר ולהקים מפלגה". שר המשפטים יריב לוין: "התעלמות מהחוקים או הסטנדרטים המקובלים מזה שנים כמוהם כפגיעה אנושה באמון הציבור במערכת המשפט"

סעדה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סעדה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ח"כ משה סעדה (הליכוד) הגיב אמש (מוצאי שבת) על הדיווח, לפיו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נפגשה בביתה פעמיים עם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, הנואמת המרכזית בהפגנת השמאל נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה.

"גבירתי הנשיאה", כתב סעדה בטוויטר, "בשל הפרת הכללים פעם נוספת ורגע לפני שאולי נמצא אותך נואמת בכיכר הבימה, אני מוצא לנכון להזכיר לך שוב: עלייך להימנע מפעילות פוליטית. במידה וזהו רצונך את יותר ממוזמנת להתפטר, להקים מפלגה או לחבור לאחת קיימת ולהעמיד עצמך לבחירת הציבור בריצה לכנסת".

שר המשפטים יריב לוין הגיב אף הוא על הדיווח: "מוציא את השבת עם הידיעה על פגישה בין גורם בכיר במערכת המשפט לבין אישיות פוליטית, המובילה את הפגנות השמאל. איני רוצה לתת ציונים או ביקורות, אך החוקים המוטלים על משרתי ועובדי ציבור ברורים, וחלים גם על שופט או נשיאת בית המשפט העליון".

"התעלמות מהחוקים או הסטנדרטים המקובלים מזה שנים כמוהם כפגיעה אנושה באמון הציבור במערכת המשפט", הוסיף לוין. "ויכוחים אפשר וניתן לנהל, אך צריך להשאיר זאת במסגרת החוק ובשקיפות. מצפה זאת במיוחד מאלו שרוממות שלטון החוק בגרונם".

כאמור, עמית סגל חשף בחדשות 12 כי חיות נפגשה עם לבני פעמיים, כאשר הפגישה הראשונה נערכה לפני ההפגנה ופגישה נוספת התקיימה בימים האחרונים.

לבני מסרה בתגובה: "מתוך רצון לסייע וכשרת משפטים לשעבר, יזמתי בשבועות האחרונים שיחות עם גורמים רלוונטיים החל משרי משפטים לשעבר, ועד לנשיאת העליון ונשיא המדינה".

מהנהלת בתי המשפט נמסר כי "שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני פנתה אל נשיאת בית המשפט העליון וביקשה להיפגש עמה. הנשיאה סברה שאין לסרב לפנייתה של שרת המשפטים לשעבר, והיא תפגוש כל שר משפטים בעבר ובהווה שיבקש להיפגש עימה". בהנהלת בתי המשפט סירבו להתייחס לשאלה מדוע נערכה פגישה נוספת בין השתיים.

בתוך כך, ועדת החוקה תמשיך היום בדיונים על הרפורמה המשפטית, ותדון לראשונה בהצעת חוק יסוד השפיטה. חברי האופוזיציה בוועדה הודיעו כי יחרימו את הדיונים. בהודעה משותפת שהוציאו הבוקר נכתב: "לא נשתתף בדיוני הסרק הלא דמוקרטיים שנקבעו בוועדה בנושא חוק יסוד השפיטה. זאת משום שהדיונים מתקיימים ללא חומר רקע מקצועי נאות וללא חוות דעת משפטית בניגוד גמור לנוהג ולנוהל בכנסת בכלל ובוועדת החוקה בפרט, ותוך התעלמות בוטה מהייעוץ המשפטי של הכנסת".

"לא נסכים לשמש תפאורה למראית העין של 'דיון רציני' ולא נהיה שותפים להליכי חקיקה חפוזים שרומסים את הנוהג בכנסת ושיובילו לתוצאות הרסניות. כל עוד לא תונח בפנינו חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לכנסת ולא יובטחו הליכי דיון נאותים, לא ניטול חלק בדיונים בהצעת חוק יסוד השפיטה".

תגיות:יריב לויןבג"ץאסתר חיותמשה סעדההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה