בריאות ותזונה

טיניטוס: מה לעשות אם שומעים זמזום באוזן?

מהו הגורם הלא ידוע להיווצרות של טינטון, ומה אפשר לעשות כדי לסייע?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה יכול לקרות ביום אחד – זמזום או צלילים באוזן אחת או בשתיהן. וזה יכול לשגע את האדם לגמרי, תלוי בעוצמה. הרופא יאבחן שהאדם סובל מטינטון (טיניטוס). שכיחותה של תופעה זו עומדת על כ-15% מכלל האוכלוסייה (וזה רק מה שמדווח לרופאים. נראה שיש הרבה יותר).

הסיבות השונות לשכיחות התלונה, על פי הממצאים הרפואיים, הנן זקנה, ירידה בשמיעה, הפרעה באוזן מפקק של שעווה, נוזלים באוזן התיכונה או דלקת של האוזן החיצונית. במקרים אלו, טיפול בבעיה הראשונית יפתור בדרך כלל גם את הטינטון. מקרים אחרים מורכבים יותר, או לא פתירים.

בשנים האחרונות התגלה, מעדויות רבות בארץ ובעולם, הן של ילדים והן של מבוגרים, שיתכן כי תופעת הטינטון מיוחסת לחשיפה גדולה לקרינה בלתי מייננת ממכשירי סלולר רבים (גם כשרים), וויפיי בבית, טלפון אלחוטי ביתי, עכבר אלחוטי, מקלדת אלחוטית, טאבלטים, בלוטות', מכשירי צפייה, חשיפה לאנטנות סלולריות בקרבת מקום ובעיקר אנטנות מדורות מתקדמים – דור 4 ודור 5. שמעתם נכון. לצערי הרב, העשור האחרון השתבח במכשירי אלחוט רבים מכל עבר ובכל פינה, ואל תתפלאו אם תחלואים רבים ומשונים החלו לפקוד את אוכלוסיית העולם.

רוב הרופאים בארץ עדיין לא שמעו על הקשר בין קרינה לתחלואים שונים, בגלל חוסר מודעות. אבל אם תשאלו נפגעי קרינה ורגישים לקרינה (שממש סובלים ממנה), הם יאמרו לכם שבחשיפה לכל מה שציינו לעיל הם יחושו מיד בטינטון. בזמן מנוחה ובהרחקת הדברים האלה, הכל יגמר. כך מניסיון אישי.

אז מה הפתרון? בעולם מוקרן כמו שלנו, אנשים רבים סובלים מטינטון לסירוגין או לצמיתות, תלוי בחשיפה. על פי הרפואה הסינית, הטיפול מתמקד בשיפור זרימת הדם ואספקת החמצן לאוזן, כי על פי גישתם, טינטון נובע מחולשת כליות וממחסור באנרגיית יין בכליות המקושרות לאוזניים, או מבעיות בכבד וטחול (הכל ברמה האנרגטית, לא להילחץ). כמו כן, מומלץ להשלים חסרים תזונתיים של ויטמינים ומינרלים, ולעיתים להוסיף צמחי מרפא, תרגילי הרפיה, ביופידבק, נשימות וכו'.

שנזכה לשמוע רק דברים טובים, ואת צלילי שופרו של משיח היום!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:אוזנייםבריאותזמזומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה