פיתוח האישיות

לוח מלא שמחה: דרך קלה (וקצת מוזרה) להשגת מטרות בחיים

שמעתם פעם על לוח חזון? מחפשים דרך יצירתית להגשים חלומות ורצונות? ואיך זה קשור לרבי נחמן מברסלב?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על זימון מציאות והשגת יעדים כולנו שמענו לא מעט, ישנן הרצאות נפלאות של רבנים בנושא וממש מרגש לדעת שהכל בעצם כתוב בתורתנו הקדושה. אך האם שמעתם פעם על הכנת לוח חזון?

זו אמנם לא המצאה חדשה, אך הרבה פעמים היא נראית קצת מוזרה למי ששומע עליה בפעם הראשונה. מדובר בלוח אמיתי, עליו נדביק תמונות של דברים שאנחנו ממש רוצים, ואיכשהו לא ממש מצליחים להשיג.

לפני כמה שנים הנושא הפך מדובר כל כך, עד שקמו סדנאות מיוחדות להכנת הלוח. אנשים (טוב, בעיקר נשים), ישבו סביב שולחנות ועסקו בשעת יצירה: גזרו והדביקו מעיתונים ומגזינים כל דבר שרק חלמו עליו. אחר כך הלוח נתלה אחר כבוד בפינה בולטת בבית או בחדר השינה – כזו שעוברים על ידה מדי יום.

האם זה עובד? רבים מדווחים שכן. משהו בהבטה היום יומית על אותן תמונות גורם לדבר בו חשקה נפשכם להיכנס לתודעה, ומשם מתחיל הקסם. טוב זה לא ממש קסם, ואפילו יש הגיון מאחורי העניין. אבל מה שאותנו מעניין זה - איך לוח חזון מתקשר ליהדות, ועוד יותר, איך זה קשור לרבי נחמן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

נתחיל בציטוט מתוך "ליקוטי עצות" של רבנו: "צָרִיךְ לִשְׁמֹר אֶת הַמַּחֲשָׁבָה מְאֹד, כִּי מִמַּחֲשָׁבָה יָכוֹל לִהְיוֹת נַעֲשָׂה דְּבַר חִיּוּת מַמָּשׁ...הַמַּחֲשָׁבָה הִיא גָּבוֹהַּ מְאֹד מְאֹד לְמַעְלָה מִכָּל הַדְּבָרִים הַגְּבוֹהִים וַחֲשׁוּבִים אֵצֶל הָאָדָם, כְּגוֹן רְאִיָּה וּשְׁמִיעָה וְכוּ', וְהַמַּחֲשָׁבָה גָּבוֹהַּ מִכֻּלָּם וִיכוֹלָה לְהַשִּׂיג וּלְהַגִּיעַ לְמַעְלָה לְמַעְלָה, עַל כֵּן צְרִיכִין לְשָׁמְרָהּ מְאֹד".

ובמילים פשוטות יותר - אנחנו יכולים לברוא מציאות ממש על ידי המחשבה, וכדאי מאוד לחשוב מחשבות טובות, קדושות, בתורה ויראת שמיים. יחד עם זאת, הדבר תקף גם לגבי רצונות גשמיים. נניח שאתם רוצים בית חדש, גדול ורחב ידיים. מה יקרה ברגע שתמקדו את המחשבה בכך? רוב הסיכויים שתתחילו להתפלל על זה להשם יתברך. שהרי למה יהודי רוצה בית גדול? לקיום תורה ומצוות, מצוות מזוזה, מצוות סוכה, לגדל את הילדים בנחת וברווח, סעודות שבת עם הרבה אורחים וכו'.

ואיך לוח החזון יכול לעזור בזה? מדובר בעצם במיקוד התודעה או המחשבה שלכם בדבר שאתם רוצים להשיג, והכל על ידי שימוש בחוש הראיה. תמונה יפה של דירה גדולה, או בית גדול שתנעצו במרכז הלוח ותראו מדי יום, תכניס למחשבה  שלכם את הרצון לבית אפילו בלי להרגיש. וכמו שאמר רבי נחמן, המחשבות יכולות ליצור מציאות ממש.

 

ומה לגבי חוש הראיה?

רבנו מסביר כמה צריך לשמור על העיניים ממראות אסורים, וכמה הדבר משפיע על המחשבה והנפש, וכך כותב רבי נתן בליקוטי תפילות: "וּתְקַדֵּשׁ אֶת עֵינַי תָמִיד וְלֹא אֶסְתַּכֵּל עוֹד בְּשׁוּם דָּבָר הַפּוֹגֵם אֶת הָרְאוּת". מדבריו אפשר להבין עד כמה חזק ועוצמתי חוש הראיה וכמה כדאי לנצל זאת להשגת מטרות טובות.

לסיכום, לוח חזון יכול להיות פעילות משפחתית נחמדה שאפשר לעשות לבד או עם הילדים. ללמד אותם לחלום ולנסות להגשים. האמת היא שהשמיים הם הגבול. גם אם זה נראה לכם מוזר, מה אכפת לכם לנסות? מקסימום יצרתם לוח יפה ומעוצב.

יהי רצון שתמלאו את לוח החזון שלכם ברצונות טובים שיביאו אתכם לעבוד את השם יתברך בשמחה.

הכנתם פעם לוח חזון? ספרו לנו על כך בתגובות.

תגיות:פיתוח האישיותחזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה