חדשות בארץ

נתניהו לנשיא צ’אד: "נשדרג את היחסים לגבהים חדשים"

ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם נשיא צ'אד מהמט דבי. השניים יחנכו מחר את שגרירות צ'אד בישראל

נתניהו ונשיא צ’אד (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ונשיא צ’אד (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) בלשכתו בירושלים עם נשיא צ'אד מהמט דבי, שהגיע אמש לביקור בישראל. השניים יחנכו מחר את שגרירות צ'אד בישראל.

אידריס דבי, נשיאה הקודם של המדינה המוסלמית השוכנת במרכז יבשת אפריקה ואביו של הנשיא הנוכחי, הגיע בנובמבר 2018 לביקור רשמי ראשון בישראל. בינואר 2019 הגיע נתניהו לביקור גומלין בנג'מנה בירת צ'אד, והכריז עם דבי על חידוש היחסים בין שתי המדינות, 47 שנים לאחר ניתוקן על ידי צ'אד בלחץ מדינות ערב.

"ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח", אמר נתניהו לנשיא דבי בהצהרה משותפת שמסרו לתקשורת. "אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר – עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים, והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך".

"אנו מאמינים ששיתוף הפעולה בינינו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל. יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות", הוסיף נתניהו.

לאחר ההצהרות החלה פגישה מורחבת בין משלחות שתי המדינות. מהצד הישראלי השתתפו: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ראש המוסד דדי ברנע, ראש הסגל צחי ברוורמן, ראש המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל בצ'אד (שמקום מושבו בסנגל) בן בורגל. מהצד של צ'אד השתתפו: שר החוץ מהמט סאלח אנאדיף, שר הביטחון דאוד יחיא אברהאים, ראש הקבינט הנשיאותי אידריס יוסוף בוי וראש השירותים החשאיים הגנרל אחמד קוגרי.

ראש המוסד דוד ברנע קיבל אמש בנתב"ג את פניו של נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל. לאחר מכן התארחו הנשיא ומשלחתו במטה המוסד למפגש עבודה חגיגי. 

מאז ההחלטה על כינון היחסים מחדש ב-2019 מילא המוסד תפקיד מרכזי בתהליך גיבוש ההסכם וחיזוק היחסים בין המדינות. בהנחיית הדרג המדיני, ובמסגרת המאמצים לקידום תהליכי נורמליזציה עם מדינות באזור, הוביל המוסד, בשותפות מלאה עם גורמים מדיניים-ביטחוניים, את הקשר החשאי עם בכירים ברפובליקה וקידם צעדים משמעותיים, בהם ביקורי משלחות הדדיים בישראל ובצ'אד.

"הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל", אמר ברנע לנשיא דבי. "כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה ויקדמו את יחסיהן עם ישראל. המוסד ימשיך לפעול בכל דרך לפתח ולקדם קשרים עם כל מדינה וגורם אשר למדינת ישראל אינטרס לחתור עמו להסכם ולשלום".

תגיות:צ'אדבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה