חדשות בארץ

בקואליציה שוקלים: אישור שני סעיפים מהרפורמה המשפטית – בתוך שבועיים

ייתכן כי הרפורמה המשפטית תפוצל, ובתוך שבועיים יצביעו במליאה על שני סעיפים ממנה: בחירת שופטים, והאיסור על בג"ץ לבטל חוקי יסוד

  • י"ד שבט התשפ"ג
רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הרפורמה המשפטית: בקואליציה הודיעו כי הם שוקלים לפצל את הרפורמה המשפטית, ולהצביע על שני סעיפים מתוכה בתוך שבועיים - כך דווח הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב'. מדובר בסעיף שעוסק בבחירת שופטים ובסעיף שאוסר על בג"ץ לבטל חוקי יסוד.

על פי הדיווח, מדובר בהתפתחות משמעותית בכל מה שקשור לקידום הרפורמה המשפטית בכנסת, בכך שחלק משמעותי מתוך הרפורמה יובא להצבעה בקריאה ראשונה כבר בתוך שבועיים.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, יודיע בימים הקרובים על כך שהרפורמה תפוצל, וכי החלק שנוגע לשינויים בוועדה למינוי שופטים וכן את הסעיף שאוסר על בג"צ לפסול חוקי יסוד של הכנסת יובאו להצבעה בקריאה ראשונה בוועדה ולאחר מכן גם במליאה.

בשבועות האחרונים, במהלך דיונים שקיימה ועדת החוקה, התמקדו חבריה בשני הנושאים הללו. גם בדיונים שתקיים הוועדה במהלך השבוע הקרוב היא תדון בשני סעיפים אלו.

אמנם בתחילה התכוונו בקואליציה לדון לאט לאט בסעיפי הרפורמה כולה, ואז גם לקדם את כולה להצבעה בבת אחת. אולם על פי הדיווח חלקים ממנה כבר יובאו להצבעה בקרוב.

תגיות:יריב לויןשמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה