בריאות ותזונה

מתי אכילת פירות בבוקר תפגע בבריאותכם?

נהוג לחשוב שצריכת פירות בארוחת בוקר היא מועילה, אך יש מקרים שהיא יכולה לפגוע בבריאותכם. מומחה לתזונה מסביר ברשת מתי זה קורה

אא

בבתי המלון מרבים להגיש לנו פירות לארוחת הבוקר ומכנים את זה כ"ארוחת בריאות". ללא ספק, פירות הם צבעוניים, טעימים ומזמינים, אבל לאו דווקא בריאים לכל אחד השכם בבוקר. ד"ר דימפל ג'אנגדה, מומחה לתזונה ובריאות המעיים, הזהיר ברשת כי אכילת פירות בארוחת הבוקר עלולה להזיק לבריאות.

לדבריו, יש אנשים שאוהבים לצרוך פירות בבוקר על בטן ריקה, וזו הדרך הנכונה. פירות טובים לעיכול, לעור, לשיער, לחילוף החומרים ולחסינות. כל פרי מכיל מגוון של אנזימים וחומצות שיכולים לקיים אינטראקציה עם חיידקים במעיים ויכולים להועיל או להזיק, בהתאם לתסמינים של האדם. דימפל טוען שאנשים חייבם לגלות אילו פירות יטיבו איתם, אחרת לא תהיה להם תועלת.

"כל הפירות מכילים אנזימים פעילים וחומצות פרי כגון חומצה לימון, חומצה פומארית, חומצה אוקסלית וחומצה מאלית, אשר מגיבים במהירות כשהם נפגשים עם חומצת החלב במוצרי חלב", מסביר דימפל. "הם אינם מתערבבים היטב עם ירקות, דגנים ובשרים, ויוצרים תוצרי פסולת מטבוליים בלתי מעוכלים. השילובים הבלתי תואמים הללו מעכבים את חילוף החומרים ברקמות ומעכבים היווצרות רקמות במה שניתן לתאר כתזונה לא תואמת".

דימפל מדגיש כאן שאם אתם צורכים פירות מוקדם בבוקר – יש לצרוך אותם לבד. כלומר, אין לערבב פירות עם ירקות, מוצרי חלב או דגנים, מכיוון שהם עלולים להפוך לרעילים. אבל אפשר לערבב פירות עם פירות יבשים מאחר שהם שייכים לאותה משפחה.

היתרונות של צריכת פירות בבוקר לבד

  • גוף האדם עובר תהליך ניקוי רעלים מ-07:00 ועד 11:00. פירות נותנים אנרגיה נוספת לתהליך זה, בניגוד למזונות ניקוי רעלים המכילים הרבה שומן.
  • פירות הם המזונות שהכי קל לעכל. צריכתם כמזון ראשון בבוקר תגביר את קצב חילוף החומרים הודות לזרימת סוכרי פירות טבעיים.
  • הגוף זקוק  לסוכרי פירות טבעיים מיד לאחר היקיצה. ניתן להחליף כוס קפה בכוס מיץ פירות טבעי או בצלחת פירות, על מנת לשמור על מיקוד וחיוניות לאורך כל היום.

עם זאת, דימפל הזהיר מפני אכילת פירות בבוקר אם לאדם יש את התסמינים הבאים:

חומציות או תחושת צריבה, הצטננות, שיעול, סינוסיטיס, אלרגיות, אסתמה, קדחת השחת, גודש בריאות, ברונכיטיס, סוכרת או משקל עודף.

 

תגיות:תזונהפירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה