חדשות בארץ

לוין: "חבורה של משפטנים פועלים לבצע הפיכה שלטונית"

שר המשפטים הגיב בחריפות על החלטת בג"ץ לדון בעתירה הדורשת להוציא את ראש הממשלה לנבצרות: "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה"

לוין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין התייחס הבוקר (ראשון) להחלטת בג"ץ לדון בעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות.

"חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות", כתב לוין בפייסבוק. "לא פלא שהשותפים למהלך הזה הם אותם אלה שמובילים את ההתנגדות לרפורמה המשפטית – ארגון השמאל המכונה התנועה לאיכות השלטון, היועצת המשפטית לממשלה ושופטת בית המשפט העליון".

"ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים", הצהיר לוין. "הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה. לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה, אשר ממחיש עד כמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט. רפורמה שתשיב את הדמוקרטיה ואת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון".

אמש הוציאו ראשי מפלגות הקואליציה הודעה חריפה, בה דחו בתוקף את "הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ", כהגדרתם, בנוגע לנבצרות ראש הממשלה: "מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית"

"אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו. רק העם יבחר את ראש הממשלה, ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט".

את העתירה הדורשת להוציא את נתניהו לנבצרות הגישה התנועה לאיכות השלטון, שביקשה מבג"ץ לקבוע כי ראש הממשלה מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, וזאת על רקע קידום הרפורמה המשפטית על ידי הממשלה. שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק ארז, קבעה שלשום בהחלטתה כי על נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להשיב לעתירה עד ה-12 במרץ.

תגיות:יריב לויןבג"ץנבצרותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה