חדשות בארץ

מנדלבליט מודה: דרעי לא התחייב לפרוש מהפוליטיקה

היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, מודה כי הסדר הטיעון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לא כלל התחייבות מצדו לפרוש מהפוליטיקה: "נעשה לו עינוי דין"

  • כ"א שבט התשפ"ג
מנדלבליט (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(קרדיט: עובדה, ערוץ 12)

היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, מודה כי הסדר הטיעון שהושג עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לא כלל התחייבות מצדו לפרוש מהפוליטיקה.

בריאיון לאילנה דיין בערוץ 12, הצהיר מנדבליט כי "נעשה עינוי דין לדרעי. כן, אני חושב שהייתה שם בעיה בחקירה. החקירה התחילה עם חשדות מאוד חמורים. יצאו לחקירה, ואחרי לא מעט שנים חזרו עם תשובה. מערכת אכיפת החוק לא הצטיינה במקרה הזה".

בתשובה לשאלה, האם כאשר הסכים לחתום על הסדר טיעון עם דרעי היה לו ברור שיו"ר ש"ס לא פורש מהפוליטיקה, ענה מנדלבליט: "לא היה ברור לי שום דבר, זה לא היה חלק מההסדר".

"הוא היה צריך לקבל את ההחלטה, אם הוא כן נשאר או לא נשאר כשר. זאת החלטה שלו", הבהיר מנדלבליט. "אבל, ככל שאתה תקבל החלטה להישאר, זה יחייב את התביעה לטעון בעניין הקלון".

היועץ המשפטי לשעבר הוסיף כי "הסדר הטיעון לא היה מקל, הוא היה ראוי, כולם קיבלו אותו". בתשובה לשאלה, האם מבחינתו לא היה הכרח שדרעי יודיע על פרישתו, ענה מנדלבליט: "נכון, ברור מאליו".

בתגובה לדבריו של מנדלבליט, מסר ח"כ משה ארבל (ש"ס): "היום התברר לכולנו פעם נוספת עד כמה טענת ההשתק בבג"ץ בעניינו של הרב אריה דרעי היא עיוות דין מוחלט. כשהיועמ"ש לשעבר ד"ר מנדלבליט אומר בהגינות בקולו ובאופן חד משמעי וברור שהיה עינוי דין נוראי ומתמשך וכי 'לא שמע שום התחייבות שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר', כל החלטה אחרת היא עיוות של האמת ושל רצון הבוחר".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב: "הערב התחדד שוב את שכולנו ידענו – ישנה מערכת רדיפה אכזרית נגד יו"ר ש"ס הרב דרעי. מערכת שלא יודעת שובע הפועלת מתוך נקם ורוע צרוף. דברים אלו בוודאי יפלו על אוזניים ערלות של חברי התנועה לאיכות השלטון, אשר מובילים מסע הסתה וטינוף יום אחר יום תוך איצטלה של צדק".

תגיות:אריה דרעיאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה