חדשות בארץ

דיווח: נתניהו ביקש מהיועמ"שית אישור לעסוק במתווה הנשיא הרצוג

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וביקשו כי תאשר לו להתבטא בנוגע למתווה הנשיא

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:07)

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, וביקשו כי תאשר לו להתבטא בנוגע למתווה שהציע הנשיא יצחק הרצוג בסוגיית הרפורמה המשפטית, וזאת על אף הודעתה כי הוא מנוע מלעסוק ברפורמה – כך דיווח פרשן חדשות 12, עמית סגל.

על פי הדיווח, בהרב מיארה השיבה כי לנתניהו אסור להתבטא פומבית בנוגע להצעת הנשיא אולם ככל הנראה אפשרה לו לדון בה באופן כללי. עוד דווח, כי בליכוד העריכו שהכרחי לאפשר לנתניהו לעסוק במתווה כדי להניע הגעה להסכמה רחבה סביב הרפורמה.

כזכור, בתחילת החודש שלחה היועמ"שית לנתניהו את חוות הדעת האוסרת עליו לעסוק ברפורמה המשפטית: "יישום המגבלות שנקבעו בפסק הדין של בג"ץ מוביל לכלל מסקנה כי עליך להימנע במסגרת תפקידך כראש הממשלה ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, במסגרת המהלך המכונה 'הרפורמה המשפטית'. זאת בשל חשש סביר לניגוד עניינים בין עניינים הנוגעים להליך המשפטי המתקיים בעניינך לבין מכלול יוזמות החקיקה ורכיבים מהותיים בו. האמור חל גם על פעולה או הנחיה במישרין או בעקיפין, באמצעות אחרים, ובכלל זאת גם על מעורבות של גורמים המכהנים במשרות אמון בלשכתך".

ראשי מפלגות הקואליציה דחו את הודעתה של בהרב מיארה. "פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות", נמסר בהצהרה מטעמם. "אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה".

ראשי הקואליציה הוסיפו ותקפו: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".

בתוך כך, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיעו הערב כי פנו לראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בבקשה לתאם פגישה משותפת אצל הנשיא הרצוג. "בהמשך לקריאתו של נשיא המדינה אמש, לשכותינו פונות בדקות אלו ללשכותיהם של ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, על מנת לתאם פגישה משותפת אצל נשיא המדינה, עוד הערב", נאמר בהודעה משותפת שהוציאו. "אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן".

תגיות:בנימין נתניהוגלי בהרב מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה