חדשות בארץ

החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון אושר בקריאה טרומית

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. ח"כ יולי אדלשטיין: "ההצעה באה לתקן את אחת העוולות הגדולות בתולדות מדינת ישראל"

מבט לחומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)מבט לחומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את ההצעה לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 62 חברי כנסת מול 36 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בקידום החוק.

מדובר בשלב ראשון בדרך לאישור החוק, שיאפשר להחזיר את חופש התנועה והשהייה לישראלים בגנים, כדים, חומש ושא-נור – יישובי צפון השומרון שנעקרו ב-2005 יחד עם יישובי גוש קטיף.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שיזם את הצעת החוק, אמר: "בזמן שאנחנו מתעסקים בדברים חשובים, מתחת לאפנו מתרחש תהליך חשוב עוד יותר. הפלסטינים, בעידוד ובתמיכת האיחוד האירופי, נוגסים בשטחי C וקובעים עובדות בשטח. מרגע שהם מצליחים לקבוע עובדה – קשה מאוד לשנותה. ראו מה קורה כבר שנים עם חאן אל-אחמר".

"הפתרון הוא התיישבות בשטחי יו"ש. אנחנו צריכים לחזור ולהוביל את הבנייה בכל חבלי המולדת, ולספק את התשתית לתושבים שקובעים בגופם ובביתם את גבולות מדינת ישראל. העם בחר לא רק ברפורמה המשפטית, אלא בממשלת ימין שיכולה לעשות היסטוריה ולעצב את פניה וגבולותיה של מדינת ישראל לעולמי עד".

"הצעת החוק הזו באה לתקן את אחת העוולות הגדולות בתולדות מדינת ישראל – ההתנתקות החד-צדדית והפקרת שטחי המולדת לידיו הזוממות של האויב. ביטול חוק ההתנתקות יחזיר את השליטה בשטח לידיים ישראליות, יאפשר את זכותם הדמוקרטית של תושבי ישראל למימוש חוק חופש התנועה במדינת ישראל ויציל את ההתיישבות בצפון השומרון", סיכם אדלשטיין.

מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה לאישור החוק בקריאה טרומית: "אחרי 18 שנה עושים צדק ומתקנים את העוול הגדול שנעשה להתיישבות ולמדינת ישראל כולה. עכשיו המשימה היא להקים ולפתח את חומש ואת מפעל ההתיישבות בצפון השומרון ולהמשיך לחזק את אחיזתנו בארץ ישראל".

תגיות:חומשיולי אדלשטייןמליאת הכנסתתוכנית ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה