חדשות בארץ

באמצע הריאיון גילה ח"כ שמחה רוטמן שהריאיון ישודר בשבת – ועזב

רגעים ספורים לאחר שהריאיון החל, גילה ח"כ שמחה רוטמן כי הראיון ישודר בשבת. הוא סירב להתראיין ועזב. בחדשות 12 לא נענו לבקשתו, ושידרו את הקטע

  • כ"ח שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סידנל / פלאש 90)(צילום: יונתן סידנל / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, העניק בשבוע שעבר ריאיון ליגאל מוסקו, עיתונאי 'חדשות 12'. השניים החלו לצלם את הריאיון באולם וועדת החוקה, אך כעבור רגעים ספורים מתחילת הריאיון, הבין רוטמן כי הכתבה תשודר בתוכנית 'אולפן שישי', שמשודרת בליל שבת.

חבר הכנסת עצר את הריאיון ושאל את המראיין כדי לוודא: "רק שניה, סליחה, פתאום נפל לי האסימון, זה ישודר בשבת?". מוסקו השיב: "ליל שבת, כן", תוך שהוא מבטיח שתופיע כתובית על המסך "צולם ביום חול".

רוטמן ביקש את סליחתו של המראיין, והבהיר לו כי כאדם דתי הוא אינו יכול להתראיין לתוכנית המשודרת בשבת. "לא, לא, לא, אני לא מצטלם לדברים שמשודרים בשבת, אני יודע שאף אחד לא יחשוד אבל... סליחה ממש".

למרבה הבושה, ב'חדשות 12' לא כיבדו את בקשתו של רוטמן, ובחרו לשדר את הקטע בשבת.

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הגיב בחריפות: "לשדר קטע בניגוד לבקשת המרואיין ששומר את השבת, זה ההוכחה שהם איבדו את זה לגמרי, פשוט בושה!", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

מוסקו עצמו צייץ: "אין לי טענה לרוטמן - למרות שהריאיון תואם דרך הדוברת שלו, יכול להיות שעקב העומס טעה והסכים, והוא בנימוס ביקש סליחה וביטל. לא התקיים ראיון. עכשיו מה הטענה? שגרמתי לו לחילול שבת בזה שצולם אומר שהוא לא מתראיין לשבת? הרי צילמתי אותו קודם שלושה ימים בוועדה! חפשו עילות אחרות".

"התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית" הגיבה אף היא לשידור הריאיון בליל שבת: "בחירתה של חברת החדשות לשדר ראיון עם אדם דתי שביקש מראש לא לעשות זאת מבטאת חוסר כבוד אנושי ברמה הבסיסית ביותר, מנוגדת לכללי הרשות השנייה ובכוונתנו להגיש תלונה בנושא".

על תגובתו של מוסקו עצמו הגיבה התנועה: "תגובתו של העיתונאי יגאל מוסקו בטוויטר מקוממת וממחישה את הפער התפישתי וחוסר ההבנה לאורח החיים הדתי. השידור האמור מצטרף לתופעה הולכת וגוברת של פגיעה חמורה בייצוג הציבור הדתי בפרט ושומרי השבת בכלל, בתכניות האקטואליה המשודרות בשבתות ובחגי ישראל, באופן בו ניכרת פגיעה ממשית ביכולת להביע עמדתם בענייני דיומא חשובים שיש בהם כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות, ובניצול מכוער של אולפנים "נקיים מדתיים" כדי להשתלח בהם ובדעותיהם".

רוטמן עצמו אמר בשיחה סגורה כי הוא אינו צופה בטלוויזיה ולא קובע לעצמו ריאיונות. לדבריו, הריאיון נקבע "בין ועדה לפגישה לביס בסנדביץ' שחיכה לי כמה שעות. קלטתי שזה לאולפן שישי. התנצלתי, וממש התבאסתי שלא עליתי על זה קודם, והלכתי".

מתלבשים כמו לאירוע אבל נשארים בבית - הרב יצחק פנגר במסר קצר ומרגש על השבת, מקור הברכה: 

 

תגיות:ראיוןשבתשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה