חדשות בעולם

דיווח: איראן מתקרבת לפצצה גרעינית – העשירה אורניום לרמה של 84%

דיפלומטים בכירים אמרו לרשת בלומברג, כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית זיהתה באיראן העשרת אורניום ברמה של 84%, שישה אחוזים פחות מהרמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני

כור גרעיני באיראן (תמונה: shutterstock)כור גרעיני באיראן (תמונה: shutterstock)
אא

פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) איתרו בשבוע שעבר באיראן אורניום שהועשר לרמה של 84%, שישה אחוזים פחות מהרמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני – כך דיווחה הערב (ראשון) רשת בלומברג, בהסתמך על שני דיפלומטים בכירים.

על פי הדיווח, בסבא"א מנסים כעת לברר כיצד איראן הגיעה לרמת העשרה של 84% – הרמה הגבוהה ביותר שאותרה אי פעם במדינה על ידי פקחי האו"ם.

שר הביטחון יואב גלנט נאם ביום שישי האחרון בוועידת הביטחון במינכן, וחשף כי למרות האמברגו המוטל עליה, איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות. השר קרא לקהילה הבינלאומית להתאחד נגד מאמציה של איראן, ולפעול להסדרת מנגנון חליפי לאמברגו טילי הקרקע-קרקע וכלי הטיס הבלתי מאוישים שצפוי לפקוע בסוף השנה הזו.

"מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל", אמר גלנט בנאומו. "היא עושה זאת גם ישירות, וגם באמצעות שלוחיה – צבאות הטרור הפועלים בסמוך לגבולות ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל".

"השפעותיה השליליות של איראן הולכות ומתפשטות, חוצות יבשות ומדינות. במהלך השנה האחרונה, איראן הפכה ליצואנית גלובלית של נשק קטלני, והיא מקיימת מגעים למכירתו עם לא פחות מ-50 מדינות ברחבי העולם".

גלנט הוסיף כי "איראן מספקת מל"טים, בעלי טווח 1,000 קילומטרים, לידי מדינות במזרח אירופה, דוגמת בלארוס, ובעבר עשתה זאת גם בדרום אמריקה – לונצואלה".

"על הקהילה הבינלאומית לאחד כוחות ולנקוט בצעדים דחופים ומהירים כדי לעצור את עסקאות הנשק שאיראן מובילה, ולייצר מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי. אם כך נוהגת איראן כאשר אין בידה יכולת גרעינית, דמיינו מצב בו ארסנל גרעיני מוחזק בידי משטר האייתוללות הרצחני, זהו איום בלתי נסבל על בטחון העולם. עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים – ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים – כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית".

תגיות:איראןאורניוםנשק גרעיניסבא"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה