בריאות ותזונה

אוהבים פלפל חריף? מסתבר שהוא טוב לכם

לא כולם אוהבים חריף, לא כולם מסוגלים להתמודד עם הטעם, אבל מסתבר שלפלפל חריף יש לא מעט יתרונות בריאותיים, כמו איזון רמות הסוכר בדם, תמיכה בדיאטה והפחתת רמות הכולסטרול הרע

אא

הפלפל החריף הוא לא רק דרך לתבל את המזון, אלא הוא גם נחשב למזון־על בהיבט הבריאותי. עיקר כוחו טמון בקפסאיצין, הרכיב הפעיל המרכזי שבו, האחראי על מגוון התכונות הרפואיות שלו. לאחר מחקרים רבים בנושא, מסתבר שאכילתו יכולה לסייע בטיפול במחלות שונות. בנוסף, הפלפל החריף עשיר גם בערכים תזונתיים כמו  הוויטמינים C ,B ,A , במינרלים אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום וגופרית, וכן נוגדי חמצון רבים. להלן כמה מסגולותיו הבריאותיות כפי שפורסם השבוע במגזין מנטה:

תגבור החיסוניות

לקפסאיצין שבפלפל החריף יש יכולות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות שעוזרות לגוף להילחם בזיהומים ולמנוע מחלות שונות, בהן אלה הקשורות במערכת החיסון. כמו כן, אכילת חריף מפעילה תאים של מערכת החיסון, ועל כן יכולה אף לסייע במקרים של מחלות אוטואימוניות, כמו סוכרת, קרוהן, אסתמה, זאבת וטרשת נפוצה.

איזון רמות הסוכר בדם

מחקר שפורסם ב־2006 מצא שצריכת פלפל חריף מעלה את ספיגת הגלוקוז במערכת העיכול ומגבירה את ניצול הגלוקוז על ידי תאי הגוף באמצעות הורדת העמידות של התאים לאינסולין.

הפחתת הכולסטרול הרע

צריכת מזון חריף מפחיתה את רמות הכולסטרול הרע ואת לחץ הדם. במחקר שפורסם בשנת 2019, נראו תוצאות דרמתיות עם ירידה של 61% בסיכון לשבץ מוחי ושל 44% מתמותה ממחלות לב בעקבות צריכת פלפל חריף.

סילוק ליחה ממערכת הנשימה

מחקרים שבוצעו תחת MRI הראו שצריכת קפסאיצין באופן קבוע מקילה על מחלות הקשורות במערכת הנשימה כמו צינון, ברונכיטיס, סינוסיטיס, שפעת ואסתמה. זאת מכיוון שהיא מפעילה סנסורים עצביים במערכת הנשימה שגורמים לסילוק הליחה, תורמת לזרימה של נוזלים המדללים אותה ומסייעת לפינוי שלה מהגוף.

גורם לתחושת שובע

צריכת פלפל חריף יכולה גם לעזור בדיאטה. היא מפחיתה את התיאבון, גורמת לתחושת שובע ומזרזת את חילוף החומרים. מחקרים שונים מצאו שאכילת פלפל חריף מגבירה את ייצור האנרגיה בגוף ואת חמצון השומנים, ומעלה את הניצול האנרגטי של הגוף, ובכך תורמת לירידה במשקל באופן משמעותי ומובהק.

תורם למצב רוח

מחקרים הוכיחו שצריכת קפסאיצין משחררת אנדורפינים, שהפרשתם גורמת להעלאת מצב הרוח. זה קורה בצורה הבאה: הקפסאיצין נקשר לקולטני כאב בלשון וגורם לתחושת צריבה. בתגובה לכך המוח משחרר הורמונים שמשרים תחושה חיובית כדרך להילחם בכאב, בדומה לתחושה הטובה שמורגשת לאחר אימון גופני מושקע.

*** יש לציין שפלפל חריף לא מתאים לבעלי מעי רגיש או בעיות בריאותיות שונות.

תגיות:פלפל חריףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה