חדשות בארץ

הרצוג: "בוקר קשה. הקואליציה צריכה להוכיח נדיבות של מנצחים"

נשיא המדינה קורא לקואליציה להוכיח שהיא מוכנה להידברות: "יש תחושה של תוגה ולא של חגיגה"

  • ל' שבט התשפ"ג
(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) להתקדמות החקיקה של רפורמת המשפט, ששני סעיפים ממרכיביה אושרו הלילה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

''זה בוקר קשה, כי יש תחושה של תוגה ולא של חגיגה", אמר הרצוג בוועידת ידיעות אחרונות בבנייני האומה. "הרבה אזרחים מכל רחבי החברה הישראלית מרגישים חרדים לאחדות העם".

"אני חושש מהתפתחויות מאוד מטרידות בחברה הישראלית'', הוסיף הנשיא. ''אני רואה ביטויי שנאה בלתי אפשריים. זה לא יכול להיות. תחדלו. ביקשתי להמתין, ביקשתי אורכה''.

הרצוג פנה לקואליציה וביקש שתוכיח נדיבות של מנצחים: "כעת זו ההזדמנות, תוכיחו שאתם מתכוונים להידברות".

עוד הוסיף הנשיא: ''לאן אתם רוצים לקחת את העימות הזה? צריך לקחת אחריות, אחריות עודפת מצד הקואליציה. הרפורמה הזו נולדה לא סתם, מתוך תסכול עמוק וביקורת על מערכת המשפט. אני מבין את זה ומסכים. אך זה לא אומר שצריך לערער את כל האיזונים בין הרשויות.

"יש אי אמון בסיסי בין הצדדים. צריך לבנות את האמון ולהיכנס לחדר. יש אור גנוז בתוככי החברה הישראלית. יש חברה מדהימה, מגוונת. יש פה כוחות אדירים. יש עננה וצריך להשתחרר ממנה לפני שיהיה מאוחר מדי", כך הרצוג.

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את שתי הצעות החוק הראשונות ברפורמה המשפטית. שתי הצעות החוק שעליהן נערכה ההצבעה נוגעות לחוק יסוד: השפיטה. שני הסעיפים שעברו הם הסעיף העוסק בשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, כך שיהיה בה רוב לחברי הקואליציה, וכן הסעיף שימנע מבג"ץ להתערב בחוקי יסוד. החוקים אושרו ברוב של 63 תומכים מול 47 מתנגדים, וכעת הם יחזרו כעת לוועדת החוקה להכנתם לקריאה שנייה ושלישית.

תגיות:יצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה