בריאות ותזונה

5 דברים שהציפורניים שלכם יכולות ללמד אתכם על מצבכם הבריאותי

הן נמצאות בקצות האצבעות שלנו ומהוות מגן חזק ועוצמתי. רובינו אוהבים אותן מטופחות ונקיות, אך האם ידעתם שהן יכולות ללמד אתכם על מחלות או חוסרים של ויטמינים בגוף?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אתם באמת יודעים על הציפורנים שלכם? חוץ מההקפדה על ניקיונן או טיפוחן - האם אי פעם הקדשתם מחשבה למסר שהן מעבירות לכם מדי יום ביומו? כשהיינו קטנים לימדו אותנו שסימנים לבנים על הציפורניים מעידים על חוסר בסידן. האם זה נכון? קבלו 5 דברים שאתם יכולים ללמוד על מצבכם הבריאותי מקצות אצבעותיכם:

1. פסים לאורך:

לחלק גדול מאיתנו יש פסים עדינים לאורך הציפורן ואין בכך כל בעיה. לעומת זאת, ישנם אנשים המפתחים פסים שנראים כמו בליטות או רכסים לאורך הציפורן. מצב זה יכול להעיד על מחסור בוויטמיןB12 , וכן עשוי להעיד על בעיות בבלוטת התריס, או על זרימת חמצן דלה לאזור הציפורניים והעצבים שמסביבן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. ציפורנים שבורות או מפוצלות:

הרגשתם פעם שהציפורניים שלכם חלשות, מתפצלות בקלות ונשברות? מצב זה בדרך כלל מעיד על מחסור בסידן, ביוטין וחומצה פולית. אגב, הבעיה בדרך כלל היא לא המחסור בוויטמינים עצמם, אלא בספיגתם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. סימנים לבנים על הציפורנים:

זוכרים את הסימנים הלבנים? מתברר שהם מעידים בעיקר על חוסר באבץ. מפתיע לגלות שהם יכולים להעיד על חוסר קודם במינרל, ולא על חוסר קיים. לדוגמא: אם הסימנים ממוקמים באמצע הציפורן, יתכן שהמחסור היה לפני חודשיים או שלושה, שכן הציפורנים גדלות בקצב של כ-6 חודשים עד להשלמת ציפורן שלמה חדשה. מחסור באבץ מגיע בדרך כלל מאכילה מרובה של סוכר וג'אנק פוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. ציפורנים סגולות או כחולות:

מצב שרבים מכירים הוא ציפורנים סגולות / כחולות. מצב זה עשוי להעיד על מחסור בחמצן בדם שזורם אל הציפורנים. בנוסף, קור, כווית קור, או מתח כרוני יכולים לפגוע בעצבים של הידיים וגורמים לציפורניים לקבל את הצבע הכחול סגול

 

5. רכסים אופקיים / ציפורן עם גלים:

ומה לגבי ציפורן שיש לה גלים אופקיים? מדובר בסוג של רכסים מימין לשמאל המעידים על חוסר בוויטמינים מקבוצת B ובפרט B7 – ביוטין. הביוטין חשוב מאוד לגדילת תאים, ולכן חוסר ממנו מביא למצב המתואר.

 

ואחרי שלמדנו על הבעיות, האם יש להן פתרון?

למרבה המזל, אפשר לפתור את רוב הבעיות בעזרת רעיונות פשוטים למדי. מובן שכדאי תמיד לעשות בדיקות דם ולבקש מהרופא בדיקה ספציפית לוויטמינים ולמינרלים השונים.

ניתן גם לקחת תוספים שונים, אך אם רוצים להשלים את החוסרים על ידי מזון זה אפשרי בהחלט:

  • על מנת להגביר את הספיגה של הוויטמינים והמינרלים, נסו לצרוך כף של חומץ תפוחים בתוך כוס מים לפני ארוחה. הדבר יחזק את הקיבה ויגביר את היכולת של הגוף לספוג במהירות וביעילות את הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לכם.
  • אכלו הרבה בשר מן החי, כבד, ביצים ודגי סלמון.
  • אצות הן מקור טוב להשלמת מינרלים חסרים, אך אם הן לא המאכל החביב עליכם – תמיד ניתן להשלים את החוסר בתוסף.

בסופו של דבר עלינו לזכור שתזונה מאוזנת והפחתת צריכת הסוכר ומזון מתועש היא הבסיס לגוף בריא, וגם, כמובן, לציפורנים בריאות וחזקות.

תגיות:ציפורנייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה