חדשות בארץ

הותר לפרסום: הלל ויגל יניב, אחים תושבי הר ברכה, נרצחו בפיגוע בשומרון

הלל ויגל יניב, אחים תושבי היישוב הר ברכה, נרצחו בפיגוע בחווארה שבשומרון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "עם הטרור לא מדברים, בטרור מכים ללא רחם"

זירת הפיגוע (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב, תושבי היישוב הר ברכה, הם שני הנרצחים בפיגוע הירי שהתרחש בצהריים (ראשון) בחווארה שבשומרון – כך הותר לפרסום. פרטים על מועדי הלוויות יימסרו בהמשך.

שני האחים, בני 19 ו-21, נסעו ברכב בכפר חווארה, על ציר 60. מחבל הגיע רגלית אל הרכב, ירה בהם 12 קליעים מטווח קצר ונמלט. השניים נפצעו באורח אנוש ופונו לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותם. דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים".

גיל ביסמוט, מפקד זק"א מחוז ש"י, סיפר: "קיבלנו דיווח על ירי לעבר רכב ישראלי בחווארה, בציר המרכזי סמוך ליישוב הר ברכה בו אני מתגורר. לצערי, מיד כשהגעתי למקום זיהיתי לחרדתי את הנפגעים, שני אחים שגדלו עם ילדיי, בני בית ממש. לאחר פעולות החייאה ממושכות הם פונו בטיפוץ נמרץ צבאי לבית החולים בילינסון ומותם נקבע. צוותי זק"א שהגיעו למקום עסקו בדמעות ובלב כואב בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים. זהו אירוע קשה עבורי ועבור היישוב כולו, אנו כואבים ומשתתפים בצערה של המשפחה האבלה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הפיגוע: "עם הטרור לא מדברים. בטרור מכים ללא רחם. הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

"אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבה לאלתר. 'רגיעה' תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק אמרה מוקדם יותר: "הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ'פסגת' עקבה. אין מקום למפגש פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים. 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרשות הפלסטינית היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא 'הסתייעות' במי שקמים עלינו לכלותנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר: "מדי שנה אנחנו מתריעים על אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח. ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים, אנחנו חזקים ואנחנו נתגבר על הברברים מהרשות הפלסטינית".

"מהממשלה אני דורש: תהפכו כבר את השולחן, אתם לא יכולים להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון, ולצפות לתוצאות אחרות מול אבו מאזן וחבר המחבלים שלו. אני דורש מראש הממשלה, שר הביטחון וכל השרים להחזיר את המשלחת משיחות הסרק בעקבה. די מ'מחוות ביטחוניות' כשהדם היהודי נשפך כאן בחווארה, בירושלים ובכל מקום. צריך לצאת למבצע כנגד הטרור".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פיגוע ירישומרוןחווארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה