בריאות ותזונה

5 סיבות לכך שאתם מרגישים עייפים כל הזמן

סובלים מעייפות שמלווה אתכם במהלך היום ומקשה עליכם לתפקד? למה זה קורה ומה אפשר לעשות – להלן הרשימה המלאה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

ישנן תקופות, בעיקר בתקופות החורף, שאנחנו כל הזמן מרגישים עייפים, גם אם אנחנו ישנים מספיק. לפעמים זו עייפות מתמשכת שמקשה עלינו לתפקד במהלך היום. מדוע זה קורה ומה עושים כשרוב הזמן מרגישים תשושים? להלן כמה סיבות:

אתם אוכלים יותר מדי פחמימות

פחמימות מצד אחד נותנות לנו הרבה אנרגיה ומצד שני מפילות אותנו לעייפות. כשאנחנו צורכים סוכר ופחמימות פשוטות, רמת הסוכר בדם שלנו עולה, מה שמאותת ללבלב לייצר כמות גדולה של אינסולין כדי להוציא את הסוכר מהדם. העלייה הזו ברמות הסוכר בדם, ואז הירידה לאחר מכן, יכולה לגרום לנו לתחושת עייפות, מה שגורם לרוב האנשים לחפש שוב ושוב אנרגיה מהירה באמצעות פחמימות וסוכר.

מחקרים הוכיחו שאם תפחיתו בכמות הפחמימות המעובדות, הסוכרים והחטיפים למיניהם, רמת האנרגיה שלכם תעלה לאורך זמן. ישנם גם מאכלים שמגינים עלינו מפני עייפות, כמו במיה לדוגמא, שמכילה מרכיבים שמפחיתים את רמות העייפות בגוף ומעלים את רמת הערנות. כמו כן, על מנת לשמור על רמות אנרגיה גבוהות, החליפו את הסוכר והפחמימות הריקות בפחמימות מורכבות שעשירות בסיבים, כמו ירקות ודגנים מלאים.

אתם לא שותים מספיק מים

שתיה לא מספקת של מים מגבירה את תחושת העייפות. כל הפעילות התאית שלנו, כולל פעילות של יצירת אנרגיה, דורשת כמות מספקת של נוזלים. ברגע שלא שותים מספיק - הגוף חווה התייבשות, כל התפקודים המוחיים יורדים, ותחושת העייפות מתחזקת. מחקרים הוכיחו שהתייבשות עלולה לגרום לרמות אנרגיה נמוכה וירידה ביכולת הריכוז. בשביל להימנע מכך, הקפידו לשתות מספיק מים – בממוצע 8-12 כוסות מים ביום, תלוי במשקל הגוף. גם אם אתם לא מרגישים צמאים, כדאי להסתובב עם בקבוק מים ולשתות.

אתם לא זזים

אנחנו יושבים זמן לא מבוטל במהלך היום וחוסר פעילות גופנית לאורך זמן יכול לגרום לעייפות מוגברת. ידוע שאימון גופני מסוגל לשפר פלאים את רמות העייפות, ואפילו אנשים שחולים במחלות קשות זוכים לשיפור בתחום זה. גם פעילות גופנית קלה יכולה להעביר את התשישות. בשביל להרגיש ערניים יותר, נסו לעמוד במקום לשבת לאורך זמן, עלו במדרגות ולא במעלית, לכו ברגל לעבודה במקום במכונית או צעו לצעידה קצרה ככל שמתאפשר.

אתם לא אוכלים מספיק

אם אתם מנסים לצמצם את כמות הקלוריות שאתם צורכים, דעו שזה עלול להעלות את רמות העייפות שלכם. צריכת מעט מדי קלוריות עלולה לגרום לתחושות של תשישות משום שקלוריות הן יחידות אנרגיה שנמצאות במזון, והגוף משתמש בהן כדי לזוז ולהניע תהליכים כמו נשימה ושמירה על טמפרטורת גוף קבועה. כאשר אוכלים מעט מדי קלוריות, חילוף החומרים מאט על מנת לחסוך באנרגיה, וזה גורם לעייפות.

בנוסף, אם צריכת הקלוריות נמוכה, הגוף לא מקבל את הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך. אם כן, מה הפתרון? רוב האנשים זקוקים למינימום 1,200 קלוריות ביום בשביל למנוע האטה מטבולית. על מנת לשמור על רמות אנרגיה גבוהות, הימנעו מקיצוץ דרסטי בצריכת הקלוריות, גם אם אתם מעוניינים לרדת במשקל.

אתם ישנים בזמן הלא נכון

לא מספיק שאתם ישנים, חשוב מתי אתם ישנים. שינה במהלך היום היא לא כמו שינה של לילה והיא משנה את הסדר הטבעי שלנו ואת המחזור הביולוגי, שמגיב לאור השמש ולחושך. אם מחזור השינה שלכם לא מסונכרן עם היום והלילה, תסבלו יותר מעייפות קשה. לכן, הקפידו על שינה טובה בלילה ולא במהלך היום.

 

תגיות:עייפותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה