הלימוד היומי
הלימוד היומי: האם מותר לשנות את הזמנים בשעון שבת, ומה התכלית בעולם הזה? (יום שישי, י"ז באדר)
גם אם אתם עסוקים ואין לכם זמן, הקדישו כמה דקות ביום ללימוד היומי. שתפו משפחה וחברים
- הידברות
- פורסם י"ז אדר התשפ"ג |עודכן
הציטוט היומי
"כל המענג את השבת נותנים לו משאלות לבו".
(שבת קי"ח, ע"ב).
2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל
האםמותרלשנותאתהזמנים בשעון שבת?
המנהג לכוון שעון שבת קודם שבת, שיכבה וידליק את האור בשבת.
שעוני שבת המצויים כיום [שיש בהם לחצנים קטנים, וכל לחצן מכוון על חצי שעה, וכשמשנה את מצב הלחצנים, השעון ממשיך את פעולתו], אם כיוון את השעון בערב שבת שיכבה האור בשעה מסוימת, ועתה בשבת רוצה להאריך את זמן הדלקתו שיכבה מאוחר יותר, מותר לעשות כן, אך אם רוצה לקצר את זמן הדלקתו ולהקדים את הכיבוי, לא יעשה כן, אלא לצורך חולה וכיוצא בזה.
לסיכום: רשאי להמשיך את המצב הקיים שהוא כבוי או דלוק, אבל לא להקדים את שינוי המצב, לבד ממקרים מסוימים כחולה או לצורך מצוה.
ממהצריךלהיזהרכשמזיזאתהלחצניםבשעוןשבת?
זהירות - לא יזיז את הלחצנים סמוך מדי לשעה שעומד השעון להיכבות או להידלק, לפי שאז קרוב לוודאי שיכבה או ידלק בעת נגיעתו בשעון.
חיזוק לנשמה
הרב זמיר כהן - מה התכלית בעולם הזה?
פרשת כי תשא – דבר תורה קצר לשולחן השבת
וראית את אחורי, ופני לא יראו (לג, כג)
משה מבקש מהשם “הודיעני נא את דרכיך”, ובתגובה, אומר לו הקב”ה, “וראית את אחורי, ופני לא יראו”.
מפרש החתם סופר:
“הנה אנו רואים כמה דברים, סיבות מסיבות שונות הנעשים בארץ, אשר אנו מתמהים למה עשה השם יתברך ככה. אבל לאחר רבות הזמן אנו רואים ומבינים למפרע הכול…
וכאשר היה בנס פורים, בהריגת ושתי ולקיחת אסתר, וכל הסיבות שסיבבו לדבר הזה, והכול היה הכנה להצלת ישראל. אבל קודם שנעשה פתגם המלך, אין אנו מבינים (דהיינו, בזמן אמת איננו מבינים מדוע נוהג הקב”ה כפי שנוהג, והדברים נראים כאקראיים), רק מאמינים, בלתי ספק (=ללא ספק), לא דבר ריק הוא, אלא שמאיתנו טעם הדבר כמוס ונעלם;
זאת האמונה טובה גדולה היא לנו, כי מקבלים שכר על האמונה, וזה ‘וראית את אחורי’, לאחר שנעשה תכלית הדבר תראה ותבין למפרע מה שהיה ומה שנעשה, אבל ‘ופני לא יראו’, קודם הדבר לא יראו ולא יבינו תכליתו”.
החליפו עכשיו את אפליקציית טיקטוק בהידברות Shorts וצפו בתוכן איכותי ומחזק.
לחצו כאן להורדה >>