חדשות בארץ

סמוטריץ’: "מדינת ישראל צריכה למחוק את הכפר חווארה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב להתנצל על הלייק שעשה לציוץ שקרא למחוק את הכפר חווארה: "אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה, חס וחלילה אנשים פרטיים". בהמשך הבהיר השר: "למען הסר ספק, בדבריי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד"

  • ח' אדר התשפ"ג
סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:58)

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (רביעי) ללייק שעשה לציוץ של פעיל ימין שקרא "למחוק את חווארה", וזאת לאחר הפיגוע בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד.

בשיחה עם מתן חודורוב בוועידה הפיננסית השנתית של דה מרקר, הסביר סמוטריץ' את הלייק שעשה: "אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה, חס וחלילה לא אנשים פרטיים".

בתשובה לשאלה האם הוא שמח על המהומות שהיו בכפר, השיב סמוטריץ': "צייצתי וקראתי להרגעת הרוחות ואמרתי שבשום פנים ואופן אסור להיגרר לאנרכיה שבה אזרחים לוקחים את החוק לידיים". עוד הוסיף כי "מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים".

סמוטריץ' הוציא בהמשך הודעת הבהרה: "שוב התקשורת לוקחת ציטוט שלי ומנסה לייצר לו פרשנות מעוותת. אם הם היו משמיעים את הקטע המלא של דבריי, הייתם שומעים שדיברתי על כך שחווארה הוא כפר עוין שהפך למוצב קדמי של הטרור ממנו יוצאים מדי יום לפעולות טרור של זריקות אבנים וירי נגד יהודים אך אסור בשום אופן לקחת את החוק לידיים".

"אמרתי שאני תומך בתגובה בלתי פרופורציונלית של צה"ל וכוחות הביטחון על כל פעולת טרור. על כל אבן – סגירת החנויות במקום, על כל בקת"ב – מעצרים וגירוש משפחות המחבלים, על כל קן טרור – סגר וגביית מחיר כואב עד שהמחבלים ותומכיהם יבינו שדם ילדינו אינו הפקר והטרור אינו משתלם. זאת הדרך להתמודד עם הטרור ולמנוע חלילה את הקורבנות הבאים".

בציוץ בטוויטר הוסיף שר האוצר: "למען הסר ספק, בדבריי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור".

כזכור, בעקבות המהומות בחווארה כתב סמוטריץ': "אחיי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בעזרת השם".

תגיות:חווארהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה