פסח

הטיפ ששווה מיליון (צפיות): תשכחו מפירוק החלון מהמסילה. כך תבריקו אותו (גם) לפסח 

אוטוטו פסח: בין אם אתם מאלו ששומרים על המסורת עתיקת היומין לפרק את החלונות מהמסילה ובין אם לא, כדאי שתכירו את הטיפ הזה, שמבריק את החלונות ואת המסילות גם יחד 

אא

גם אם אתם לא מתכוונים לוותר על המנהג עתיק היומין של הורדת חלונות מהמסילות,  לפני הניקיונות של פסח - אולי תופתעו לדעת, שהשיטה הישנה של ניקוי חלונות בעזרת עיתונים, חוזרת למודעות (תרתי משמע) ובגדול. 

היום רובנו אנשים עובדים ואיכשהו, להוריד חלונות מהמסילות הפך לקושי גדול כשמדובר בעוד כל כך הרבה משימות יומיות אחרות, חוץ מניקיון פסח. 

אז אני לא אומרת שלא. תמיד יהיו הנשים שבשבילן אין תחליף לניקוי יסודי של החלונות, כמו שהן ראו אצל האמא והסבתא. אבל גם בשבילן וגם בשביל הנשים שמסתפקות בניקוי יסודי מבלי להוריד את החלון מהמסילה, השיטה שנציע כאן עובדת - גם לחלון וגם למסילות. 

נתחיל עם המסילות (בכל פעם בצד אחר של החלון): 

חברו שואב אבק לחלקו הצר, ושאבו היטב את הפירורים מהמסילות. לאחר מכן, קחו קערה קטנה עם כף סודה לשתייה, כף חומץ, והשאירו כמה דקות לבעבע. בעזרת ידיים עם כפפות חד פעמיות, טבלו סמרטוט בתוך הקערה והעבירו על המסילות. 

ניקוי החלונות 

בטיפ הזה מיליוני גולשים ממליצים לחזור לשיטה הישנה ולנגב את החלונות בעזרת עיתונים, וההסבר הוא פשוט: "שימוש במטליות ניקוי משאירות בדרך כלל סיבים, פסים וכתמים. העיתון לעומת זאת הוא חומר מאוד צפוף, ויש לו סיבים רכים שהופכים אותו לחומר מושלם לניקוי זכוכית".

"זה נכון, סבא וסבתא שלנו צדקו והשיטה שלהם באמת עובדת. אני מנקה את החלונות בבית רק עם עיתונים".

על פי ה'דיילי ריפורטר', יותר מ-90% מהעיתונים בארה"ב עברו מדיו על בסיס נפט לחלופה זולה יותר משמן סויה, שגם לא משאירה שאריות של דיו ולא מורחת אותו, גם כאשר הוא בא במגע עם רטיבות כלשהי. המעבר הזה הפך את העיתון למושלם עבור שימוש רב תכליתי בבית. אתם יכולים לעשות בדיקה פשוטה כדי לראות אם יש בעיתונים שלכם נפט או סויה, לפני שאתם משתמשים איתו על החלון.

אם תקחו את העיתון שלכם, תחזיקו אותו באצבעות למשך דקה או יותר עד שהאצבעות יזיעו, או תרטיבו מעט את האצבעות - תוכלו לבדוק האם האצבעות שלכם מוכתמות בדיו. 

אם כן, הרי שמדובר בעיתון על בסיס נפט שלא יהיה טוב לניקוי החלונות שלכם. 

אבל אם האצבעות לא הוכתמו, אתם יכולים להשתמש בעיתונים בבטחה, בעזרת התרסיס הבא:

1. בבקבוק תרסיס (שפריצר) ערבבו ביחס שווה סודה לשתייה וחומץ לבן. 

2. מלאו את הבקבוק במים, ורססו על החלון. 

3. שפשפו היטב בעזרת העיתון שלכם, עד להברקה מלאה של החלון. 

בברכת ניקיונות קלים ומועילים לפסח!

תגיות:ניקויפסחחלונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה