חדשות בארץ

בית המשפט שחרר שני חשודים במהומות בחווארה – גלנט חתם על צווי מעצר מנהליים

זמן קצר לאחר שבית המשפט המחוזי הורה לשחרר את שמונת המתיישבים שנעצרו בחשד למעורבות במהומות בחווארה, חתם שר הביטחון יואב גלנט על צווי מעצר מנהליים לארבעה חודשים כנגד שניים מהם

גלנט (צילום: Erik Marmor/Flash90)גלנט (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

(עודכן: 20:24)

שר הביטחון יואב גלנט חתם הערב (חמישי) על צווי מעצר מנהליים כנגד שני מתיישבים, אחד מהם קטין, לארבעה חודשים. השניים נעצרו בחשד למעורבות במהומות בכפר חווארה, שהתרחשו לאחר פיגוע הירי בתחילת השבוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד.

מוקדם יותר היום, קיבלה בית המשפט המחוזי, חנה מרים לומפ, את הערר של ארגון חוננו, והורתה לשחרר בתנאים מגבילים את שמונת המתיישבים שנעצרו בעקבות המהומות בחווארה. אלא שזמן קצר לאחר חתם גלנט, כאמור, על צו מעצר מנהלי נגד שניים מהם. 

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצגים את העצורים, מסרו: "בזמן שתושבי חווארה מריעים לרוצחים, שר הביטחון מחזק את ידם ונותן פרס לטרור בדמות צווים מנהליים ליהודים בעוד הרוצחים עוד מסתובבים חופשי".

"בעוד ברשתות הערביות ההסתה חוגגת, ובשטח ישנו אובדן שליטה גמור של צה"ל על פיגועי אבנים, ירי ובקת"בים כנגד יהודים, רואה עצמו שר הביטחון כערכאה גבוהה מעל שתי ערכאות שיפוטיות שהורו על שחרורם של המתיישבים, וחותמת גומי של השב"כ כנגד יהודים. השב"כ ממשיך במלחמת החורמה כנגד המתיישבים, בעוד הוא מעלים עין מהסתות קשות משמאל שמביאות לאנרכיה והפרות סדר נרחבות ברחבי הארץ".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער".

"למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) תקפה: "החלטה מבישה וחמורה, שמעידה על איבוד כיוון של שר הביטחון ובלבול בין אחים לאויבים. הטלת סגר על הכפר חווארה או מעצר של בכירי המסיתים ברש"פ לא נראו בעיניו של גלנט כצעד המתבקש ארבעה ימים אחרי פיגוע רצחני בו איבדנו שניים מטובי בנינו, אלא מעצר דרקוני של פעילים בהתיישבות שסובלת מטרור יום יומי".

"העם בחר אותנו כדי ליישם מדיניות ימין ולטפל ביד קשה בטרור. המעשה הזה הוא ההיפך הגמור מכך. השר גלנט, קוראת לך להתעשת עוד היום ולהודיע על ביטול הצווים באופן מיידי", הוסיפה סון הר מלך.

תגיות:שב"כחווארהיואב גלנטמעצר מנהלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה