חדשות בארץ

בושה: מתנגדי הרפורמה המשפטית התפרעו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי תל חי

מתנגדי הרפורמה המשפטית התפרצו לטקס האזכרה הממלכתי של מדינת ישראל ותנועת בית"ר לזכר חללי הקרב בתל חי

  • י"ב אדר התשפ"ג
(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

מחזה מביש: היום (ראשון) נערך טקס האזכרה הממלכתי של מדינת ישראל ותנועת בית"ר לזכר חללי הקרב בתל חי, בבית העלמין של כפר גלעדי. במהלך הטקס התפרצו מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, התפרעו ושיבשו את מהלכו התקין.

בתחילה הצליחה המשטרה למנוע מהמפגינים להיכנס לשטח בית הקברות, אך הם הצליחו לעבור את השוטרים ולהיכנס בקריאות: "דמוקרטיה". עוד אמרו המפגינים לשוטרים שניסו למנוע מהם כניסה לטקס: "ההורים שלנו פה. אתה תגיד לנו לא להיכנס לבית קברות שלנו?".

המפגינים התפזרו בין הקברים, הניפו דגלי ישראל ודגלי להט"ב, קראו קריאות נגד הכיבוש והניפו שלטים בהם נכתב "גיבורי תל חי מתהפכים בקברם", "ממשלת חורבן בית שלישי", ו"שאגת הדמוקרטיה". נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהיה אמור להשתתף באזכרה הממלכתית, ביטל את השתתפותו.

השר עמיחי שיקלי, שהשתתף בטקס, אמר: "עם הפרעות לנאום שלי אין לי בעיה. אבל מי שמבזה את כבוד בית העלמין, את היזכור והקדיש על גיבורי ישראל - שיחסוך מאיתנו דיבורים על ציונות ואהבת מולדת".

השר אופיר סופר הגיב: "טקס האזכרה הממלכתי לטרומפלדור וחבריו. את המעט שעוד נותר לנו ראשי המחאה מסרבים לכבד. מחאה כזו בבית קברות בזמן טקס אזכרה ממלכתי, זו עוד חציית קו אדום שהמפגינים מזמן חצו".

מוקדם יותר היום בירכו שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ויו"ר ועדת החוקה ח''כ שמחה רוטמן על קריאת הארגונים הכלכליים בישראל להתחיל ביום שלישי את המגעים לרפורמה מוסכמת במערכת המשפט, בלי תנאים מוקדמים.

בהודעה משותפת אמרו לוין, סמוטריץ' ורוטמן: ''מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי''.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, דחה אף הוא את הקריאה שיצאה מהקואליציה להידברות ללא תנאים מוקדמים וכתב בטוויטר: "תהיה הידברות רק ברגע שיודיעו על עצירת חקיקה".

תגיות:הרפורמה המשפטיתתל חי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה