חדשות בארץ

בכיר בלשכת לפיד: "לא אעשה מילואים". כיצד הגיב ראש האופוזיציה?

דוברו לשעבר של יו"ר יש עתיד, רועי קונקול, הודיע כי לא יתייצב למילואים, וזאת במחאה על הרפורמה המשפטית. לפיד: "איני מסכים עם החלטתו. צה"ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות"

  • י"ב אדר התשפ"ג
לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

רועי קונקול, מקורבו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד שכיהן עד לאחרונה כדוברו, הודיע היום (ראשון)  כי לא יתייצב לשירות מילואים, וזאת במחאה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"אני כותב את המילים בלב כבד", כתב קונקול בטוויטר. "לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו ולא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית".

"אחרי שראיתי את דף המסרים של השלטון. מביבי ומטה דרך השופרות שלו, מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים. אחרי שקראו לנו אנרכיסטים וטרוריסטים. אחרי שהם מפרקים את מדינת ישראל לא נותר בי עוד ספק".

"יש לי מילואים בשבוע הבא. כן, גם אני מתנדב. עד היום באמת שלא ידעתי מה לעשות. נקרעתי בין המחויבות שלי כבר למעלה מ-20 שנים לבין הידיעה הברורה שאני לא מתכוון לשרת מדינה שאינה דמוקרטית. זו לא ישראל יותר ואני לא מתלבט יותר. ערכי הבסיס שהיוו קו מחבר של הזהות שלנו נחרבים על ידי אינטרסים של קבוצות פונדמנטליסטיות שחברו לאדם חלש שרוצה רק לא לשבת בכלא".

"אין מדינה יהודית ללא דמוקרטית. אין ישראל ללא שלטון חוק שווה לכולם. אין מדינה ללא איזונים ובלמים בין מוסדות השלטון. אין שום איום גדול יותר על החיים שלנו", הוסיף קונקול. "להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית, וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות".

ראש האופוזיציה לפיד מסר בתגובה: "איני מסכים עם החלטתו של דוברי לשעבר, רועי קונקול, לא לבוא לשירות מילואים. צה"ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות. עוד אתווכח איתו על זה רבות, אבל אני אוהב אותו ויודע שגם אם הוא טועה הוא עושה את זה מפטריוטיות ומחרדה אמיתית לגורל המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אני קורא ללפיד לגנות את הסרבנות של יועצו הקרוב, ולהבהיר לכולם שאין לסרבנות ולפוליטיזציה של צה"ל שום מקום בקרבנו. סרבנות פוגעת בצה"ל ובביטחון ישראל, ואין לה שום מקום בקרבנו".

תגיות:יאיר לפידבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה