חדשות בריאות

דרמה במטוס: הנוסעת הריחה בוטנים – ולקתה בהתקף אלרגיה מסכן חיים

נוסעת בת 39 לקתה בהתקף אלרגיה חמור במהלך טיסה מצרפת לישראל. היא החלה להיחנק עד שרופא שנכח בטיסה הצליח להציל את חייה

אא

בחודש שעבר התרחש אירוע חריג במהלך טיסה שגרתית מצרפת לישראל. נוסעת בת 39 שסובלת מאלרגיה מסכנת חיים לבוטנים, לקתה במהלך הטיסה בהתקף חמור והחלה להיחנק עקב קשיי נשימה. האישה סבלה מאלרגיה כה חמורה, שאפילו ריח של בוטנים יכול לסכן אותה. אביה סיפר כי "בתחילת הטיסה, הצוות ביקש מהנוסעים להתחשב בכך שיש על המטוס נוסעת עם אלרגיה קשה לבוטנים, אך כנראה שמישהו פתח מאכל שמכיל בוטנים לידה והיא הריחה אותו".

ד"ר יעקב אבן-מוחה, רופא שנכח במטוס, מיד נחלץ לעזרתה. "זו הפעם הראשונה שאני נתקל בהתקף כל כך חמור ואף מסכן חיים שנגרם רק באמצעות ריח של הגורם האלרגי", הסביר אבן-מוחא. "במצבים כאלה נהוג להזריק אפיפן באופן מידי ולהתפנות לבית החולים עד חצי שעה מרגע הזריקה בשל חומרת המצב. מאחר והיינו באוויר והמצב האידאלי היה להימנע מנחיתת חירום, התחלתי לבדוק לה מדדי לחץ דם ודופק שהיו תקינים, גם הסטורציה הייתה תקינה. היא לקחה כדורים נוגדי אלרגיה שהיו לה, ואחרי כמה דקות נתתי לה סטרואידים שאני תמיד נושא איתי למקרי חירום. ברגע שהבנתי שהמצב שלה מתייצב, ניסיתי להרגיע אותה ואת משפחתה כי לחץ עלול לגרום להחרפה של המצב. אמנם היא יצאה ממצב מסכן חיים, אבל בלי התרופות והטיפול זה היה יכול להסתיים אחרת לגמר", סיפר.

ד"ר אבן-מוחא. צילום: קופת חולים מאוחדתד"ר אבן-מוחא. צילום: קופת חולים מאוחדת

אביה של הנוסעת סיפר על אותם רגעים שבתו הייתה בין חיים ומוות. "זו הפעם הראשונה שהיא סובלת מהתקף קשה כל כך, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היה רופא על הטיסה. זה היה יכול להיגמר באסון, הרופא פשוט הציל את הבת שלי ממוות".

ד"ר אבן מוחא עלה לארץ מצרפת לפני שנה וחצי מתוך תחושת שליחות ועקב המחסור ברופאים בארץ. הוא מספר כי במשך כל שנותיו כרופא, נתקל בעשרות מצבים דומים של מקרים מסכני חיים בטיסות ובמקומות סגורים. "זו הסיבה שאני תמיד נושא איתי ציוד בסיסי שיכול להציל חיים או לפחות להקל על המצב עד שמגיעים ליעד, כמו שקרה לשמחתי הרבה במקרה הזה".

תגיות:בריאותאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה