חדשות בארץ

מפקד חיל האוויר הדיח טייס מילואים שהוביל את המחאה נגד הרפורמה

מפקד חיל האוויר הודיע לאל"מ (מיל') ג', ממובילי מחאת הטייסים בטייסת 69, על הדחתו משירות עד להודעה חדשה

אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)
אא

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, החליט להדיח את אל"מ ג', ממובילי מחאת טייסי המילואים בטייסת 69 – כך פורסם היום (חמישי) לראשונה על ידי מערכת "עובדה" ב-N12.

על פי הדיווח, אל"מ ג' אינו חלק מהטייסת, אולם הוביל את המחאה ונטל חלק בשכנוע טייסים נוספים לסרב לשרת, ומשכך החליט מפקד חיל האוויר להדיחו משירות מילואים.

מדובר צה"ל נמסר כי "אמש קיים מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שיח פיקודי עם אל"מ (מיל') ג'. השיח עסק בהמשך שירות המילואים של אל"מ (מיל') ג' לאור התנהלותו סביב אירועי השעה".

"בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין, כי לאור התנהלותו לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין".

בדובר צה"ל הוסיפו כי "הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו. צה"ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית, לשם שמירה על כשירותו של צה"ל ואמון הציבור בו".

כזכור, 37 מתוך 40 הטייסים בטייסת הודיעו בתחילת השבוע כי לא יתייצבו לאימון השבועי, וזאת במחאה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. שלשום הודיעו הטייסים כי נענו לקריאת מפקדיהם ויתייצבו למילואים, אולם לא יתאמנו אלא יקיימו שיח.

תגיות:סרבנותחיל האווירצה"להרפורמה המשפטיתתומר בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה