ונשמרתם

אסון נמנע: ערבבה שני חומרים ביתיים, וכמעט הרעילה את משפחתה

אל תנסו בבית: בחורה שמהלה שני חומרים ביתיים - חומץ ואקונומיקה, כמעט גרמה למות סבא וסבתא שלה, כשהתמהיל יצר גז רעיל. ונשמרתם

  • כ' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהבחורה הכינה תרסיס תוצרת בית, היא לא העלתה על דעתה שהיא מייצרת גז רעיל שכמעט גרם למות משפחתה. היא מהלה שני חומרים המצויים בכל בית: חומץ עם אקונומיקה. התמהיל יצר גז מסוכן שהוביל לבידוד עם משפחתה מחשש הרעלה.

סבא וסבתא של הבחורה בילו איתם את החופשה. לדבריה, לא שיערה כי במו ידיה חשפה אותם לגז כלור. מדובר בגז בצבע צהוב-ירוק עם ריח חריף שעלול להזיק לעיניים, לאף ולגרון, ובמקרה של חשיפה ממושכת עלול לגרום אף למוות.

 

מי חשב על זה בכלל? טיפים מעולים לניקיון

 

חשוב לנקוט באמצעי זהירות

פרופ' ידידיה בנטור, מנהל המכון הארצי למידע בהרעלות, מתריע מפני הסכנות באתר של ביה"ח רמב"ם:

"אין לערבב אקונומיקה עם חומרי ניקוי אחרים (בעיקר חומצות), לצורך ניקוי אסלות, אמבטיות, כיורים וכד', מכיוון שהערבוב גורם לשחרור אדי כלור רעילים, המגרים את הריאות וגורמים להתקף של אסתמה"

לדברי ד"ר מעין ברנע-זהר ממכון דווידסון: "חשוב לנקוט באמצעי בטיחות בשימוש באקונומיקה היות שערבוב שלה עם חומרים אחרים שנפוצים בבית עלול להיות מסוכן. הוספה של חומצה לאקונומיקה (למשל חומץ, חומרים מסירי אבנית או חומרי ניקוי לשירותים) מביא לשחרור של הגז הרעיל כלור, שמגרה את העור, העיניים ומערכת הנשימה ועלול אפילו להרוג. במגע עם העור היא מגיבה עם השומנים והחלבונים בעור שלנו (העור נהיה חלקלק בגלל תאים שנהרסים). בערבוב עם תכשירים שמכילים אמוניה עלולים להיפלט גזים רעילים נוספים, ואילו בערבוב עם מי חמצן עלולה להיות תגובה חזקה שבה משתחרר חמצן דליק".

תאונות ביתיות רבות נובעות משימוש לא נכון באקונומיקה, ולכן חשוב מאוד לא לערבב אותה לעולם עם שום חומר ניקוי אחר, להשתמש במינונים נמוכים ולדלל אותה במים. בשימוש מושכל תוכלו ליהנות מתכונותיה המחטאות ועדיין לשמור על בריאותכם".

מה עושים כשיש חשש לחומר מסוכן באוויר?

לדברי המומחים, יש לפתוח את החלון מידית ולטהר את האוויר בהקדם.

כתבות נוספות באותו נושא:

"חולה ניקיון": על הקשר בין הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) והניקיונות של פסח

טיפ פרקטי לסדר וניקיון בבית שלך: שמונים/עשרים

תגיות:אקונומיקהחומץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה