חדשות בארץ

100 שקל תמורת ציון מעולה בבחינות הבגרות: נחשפה רשת העתקה במגזר הערבי

התלמידים הנבחנים שנרשמו לשירות קיבלו את התשובות לטלפון ולאוזנייה – במהלך בחינת הבגרות. 12 חשודים נעצרו

(צילום: משטרת ישראל)(צילום: משטרת ישראל)
אא

משטרת ישראל חשפה היום (שני) רשת העתקות בבחינות הבגרות שפעלה בחברה הערבית בכל חלקי הארץ.

בעקבות החקירה נעצרו 12 חשודים, בהם 11 נשים, כשלפי החשד הם סיפקו תשובות לאלפי נבחנים במהלך הבחינות. מדובר בעסק שככל הנראה גלגל עד כה מיליוני שקלים. הארגון, שנקרא "נביל אל אסמאר", פרסם את שירותו כ"סיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה מאוד" ברשתות החברתיות בשפה הערבית. בחלק מהפרסומים ציין הארגון כי הכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי עזה.

מן החקירה עלה כי תמורת תשלום של 100 שקלים לבחינה, ששולם בבנק הדואר לשליחי הארגון שכונה "נביל אל אסמאר", חברי הרשת היו מעבירים את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי, ולעיתים גם אוזניה, על מנת שיכולו לקבל את התשובות לבחינה בזמן אמת.

מן המשטרה נמסר כי החקירה נפתחה לאחר הגשת תלונה של משרד החינוך, שזיהה דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות במאות מבחנים שבוצעו במקצועת שונים. על מנת לאתר את החשודים, השוטרים נרשמו בעצמם לשירות.

במשטרה חושדים שחברי הרשת הפעילו "סייענים" שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים שפתרו את השאלון שאלה אחר שאלה והעבירו את התשובות לנבחנים.

"עם קבלת התלונה, החלו חוקרי פשיעה מקוונת של מחוז צפון לבצע פעילות סייבר על מנת לזהות את מפעילי הרשת. במהלך הפעילות 'נרשמו' השוטרים לשירות ובמהלך סבב בחינות הבגרות האחרון פיצחו את השיטה", לשון הודעת המשטרה. "בין העצורות נמצאת משגיחה. העצורים הם אלו שעמדו בראש הרשת, ואליהם נותבו הכספים דרך שליחים ('קופים') שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר".

תגיות:משטרהבגרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה