חדשות בארץ

בעקבות ביטול חוק ההתנתקות: שגריר ישראל בארה"ב זומן לשיחת נזיפה

שגריר ישראל בוושינגטון זומן הלילה לשיחת נזיפה במחלקת המדינה האמריקנית. הסיבה: ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון

  • כ"ט אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארה"ב זועמת: שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג זומן הלילה (רביעי) לשיחת נזיפה במחלקת המדינה האמריקנית על רקע ביטול חוק ההתנתקות בכנסת.

בהודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי הרצוג נפגש עם סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן. עוד נאמר בהודעה כי "סגנית המזכיר העבירה את דאגתה של ארה"ב מהחקיקה שאושרה על ידי הכנסת ומבטלת מרכיבים חשובים בחוק ההתנתקות מ-2015, כולל האיסור על בניית התנחלויות בצפון הגדה המערבית".

עוד נכתב כי שרמן והרצוג דנו בחשיבות שיש לכך שכל הצדדים ימנעו מצעדים או אמירות אשר יכולים להחריף את המתיחות לפני רמדאן, פסח ופסחא.

מדובר באירוע חריג ביחסי ישראל-ארה"ב. קודם לכן מתח ממשל ביידן את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. דובר מחלקת המדינה האמריקנית ודנט פאטל תקף את המהלך. "על רקע ההסלמה הביטחונית אישור החוק הוא צעד פרובוקטיבי במיוחד ופוגע במאמץ להביא לרגיעה לקראת רמדאן וחג הפסח", אמר. "אנחנו מודאגים מאוד מביטול החוק. אמרנו שוב ושוב שהרחבת ההתנחלויות היא מכשול לשלום".

"על ישראל להימנע מלאפשר למתנחלים לחזור לשטחים שפונו, בהתאם להתחייבות של ממשלת שרון והממשלה הנוכחית בפני ארה"ב", דרש פאטל.

מליאת הכנסת אישרה אתמול באופן סופי את הצעת חוק יישום תוכנית ההתנתקות, לפיה תותר הכניסה והשהייה של ישראלים בשטח צפון השומרון שפונה ב-2005. התיקון אושר ברוב של 31 חברי כנסת מול 18 שהצביעו נגד.

תגיות:חוק ההתנתקותשגריר ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה