חדשות כלכלה

בשורה לצרכנים: מחיר החשמל יוזל ב-2.4% – החל מ-1 באפריל

רשות החשמל הודיעה על הוזלת תעריף החשמל לצרכן הביתי ב-2.4%. נשיא התאחדות התעשיינים: "היה צריך להפחית את התעריף בלפחות 6-4%, רשות החשמל ממשיכה להתעלם מתפקידה שהינו להגן על הצרכנים"

  • ד' ניסן התשפ"ג
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

מחיר החשמל לצרכן הביתי יוזל בתחילת חודש אפריל ב-2.4% – כך החליטה היום (ראשון) מליאת רשות החשמל.

בהודעת רשות החשמל צוין, כי הורדת תעריף החשמל נובעת מירידת מחירי הפחם בעולם, ובשקלול שער החליפין ומדד המחירים. מדובר בעדכון שלישי של תעריף החשמל בתוך שלושה חודשים, לאחר שבחודש שעבר הודיעה הרשות על הורדת המחיר ב-1.5%.

רשות החשמל הוסיפה כי "הסביבה המקרו כלכלית איננה יציבה. גובה הריבית, מדד המחירים ושער החליפין, אשר עלייתו וסיכונים הנובעים ממנו קיזזו חלקית את הירידה במחירי הפחם הבינלאומיים".

עוד נכתב בהודעה כי חלה התקדמות משמעותית בהליכים למכירת יחידות הייצור באתר אשכול של חברת חשמל, זאת במקביל לאסון קריסת העגורן במזח הפחם באתר רוטנברג של החברה. הרשות ציינה כי "תבחן את ההשפעה של שני אירועים אלה על משק החשמל, ואת המשמעות לצרכני החשמל כמכלול, זאת מתוך בחינת כלל ההשלכות".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מתח ביקורת על החלטת רשות החשמל וטען כי היא "בחרה בגישה שמרנית קיצונית על חשבון הציבור והעסקים ללא כל הצדקה, כשהמשך ההעלאה רק משמש כמאיץ אינפלציה ומעודד את המשך עליות הריבית".

"אנו סבורים כי היה צריך להפחית את התעריף בלפחות 6-4%", הוסיף תומר. "החלטת רשות החשמל להפחית את התעריף רק ב-2.4% אינה מייצגת את הירידה המשמעותית בעלות הפחם, והייתה צריכה לשקף הפחתה גבוהה יותר של מחיר החשמל. מבחינה זו רשות החשמל ממשיכה להתעלם מתפקידה שהינו להגן על צרכני החשמל, ומטילה על הצרכנים עלויות שאינן נדרשות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חשמלתעריףרשות החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה