חדשות בארץ

הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות נכנס לתוקף

עם החתימה על הסכם מכס בין שתי המדינות, נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי ביניהן. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נמשיך להרחיב את מעגל השלום של ישראל יחד עם מדינות נוספות באזורנו"

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
אא

שר החוץ אלי כהן ושגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, חתמו היום (ראשון), במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם מכס בין המדינות.

החתימה על הסכם המכס תאפשר להסכם אזור הסחר החופשי בין המדינות, שנחתם במאי 2022, להיכנס לתוקפו. עם כניסת הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף יורדו או יתבטלו המכסים מכ-96% מהמוצרים, ותתאפשר גישה לחברות ישראליות למכרזים ממשלתיים באמירויות.

הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות יהווה מנוע מרכזי בחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין ישראל לאמירויות ונדבך נוסף בחיזוק הקשרים בין המדינות. בשנת 2022 הגיע הסחר הבילטרלי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות למעלה מ-2 וחצי מיליארד דולר (לא כולל תוכנה ושירותים), ובכך הפכה המדינה המפרצית לשותף הסחר ה-16 בעולם עבור ישראל. עם כניסתו של הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף צופים במשרד החוץ כי היקפי הסחר בין המדינות יגברו בצורה ניכרת, מה שיוביל לתוספת מקומות עבודה בשוק הישראלי ולהורדת יוקר המחיה בישראל.

"הסכם השלום ההיסטורי שחתמנו עם איחוד האמירויות ממשיך לתת את פירותיו לטובת אזרחי שתי המדינות", אמר ראש הממשלה נתניהו. "הסכם המכס שנחתם היום יביא ליישום הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות שיביא להורדת מכסים, יוריד את יוקר המחיה וייתן זריקת מרץ לעסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות. אני בטוח שנמשיך להרחיב את מעגל השלום של ישראל יחד עם מדינות נוספות באזורנו".

שר החוץ כהן הוסיף: "כניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי היא בשורה חשובה למשק הישראלי, לחיזוק הקשר עם איחוד האמירויות ועדות נוספת לחשיבותם של הסכמי אברהם. בימים אלו אנו שוקדים על הרחבת הסכמי אברהם למדינות נוספות".

תגיות:אלי כהןאיחוד האמירויותבנימין נתניהוהסכם סחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה