חדשות בארץ

דרמה: נתניהו פיטר את שר הביטחון יואב גלנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, וזאת בעקבות קריאתו לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית

נתניהו וגלנט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגלנט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:35)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, וזאת בעקבות נאומו אמש בו קרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית.

מלשכת ראש הממשלה נמסרה הודעה לפיה "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט". גורמים בלשכה אמרו, כי נתניהו זימן את גלנט ללשכתו, ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה היה בביקור מדיני בחו"ל: "השר גלנט לא תיאם את דבריו עם ראש הממשלה מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון". בסביבת נתניהו טענו כי "הסיבה המרכזית למהלך – תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

בעקבות פיטוריו של גלנט, בליכוד מעריכים ששר החקלאות אבי דיכטר ימונה למחליפו. דיכטר, שקרא לדחות את חקיקת הרפורמה המשפטית עד לאחר יום העצמאות, הודיע היום כי יצביע במליאת הכנסת בעד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. גם שמו של שר הכלכלה ניר ברקת מוזכר כמועמד להחליף את גלנט.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את החלטתו של נתניהו לפטר את גלנט: "העם רוצה רפורמה עכשיו. מי שנכנע לסרבנות לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים, ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש, ואני מברך אותו על כך".

מנגד, באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב: "פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון. נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט, ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה