חדשות בעולם

סוכל פיגוע באתונה. המוסד: ניסיון טרור נוסף של איראן

המשטרה היוונית עצרה שני אזרחי פקיסטן, שהופעלו על ידי אדם שלישי מאיראן, זמן קצר לפני שעמדו לבצע פיגוע נגד בית כנסת ומסעדה יהודית במרכז אתונה. המוסד: "חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן"

  • ו' ניסן התשפ"ג
אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)
אא

(עודכן: 20:22)

כלי תקשורת ביוון דיווחו היום (שלישי) על מעצרם של שני אזרחי פקיסטן, בני 27 ו-29, החשודים בחברות ברשת טרור שתכננה פיגועים נגד יעדים יהודיים וישראליים במדינה. המשטרה היוונית עצרה את השניים זמן קצר לפני שעמדו לבצע פיגוע נגד בית כנסת ומסעדה יהודית במרכז אתונה. עוד דווח, כי הם גויסו על ידי אדם נוסף המתגורר באיראן.

באופן חריג, המוסד פרסם הודעת תגובה לפרסומים מיוון. על פי ההודעה, שיצאה בשם המוסד ממשרד ראש הממשלה, "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".

"לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: "מעצר המחבלים שתכננו לבצע פיגועי טרור באתונה מהווה הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי במאבק למול הטרור ומחולליו. המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול על מנת להבטיח כי בכל מקום שבו איראן תבקש לפעול נגד אזרחינו, היא תיתקל במענה אפקטיבי".

תגיות:איראןיווןהמוסדטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה