חדשות בעולם

בכירים בארה"ב זועמים על ביידן: "מקומם, מביש לחלוטין"

שגרירת ארה"ב לשעבר תקפה את הביקורת של ביידן על ישראל: "זה מקומם שג'ו ביידן מטיף לישראל. אנחנו צריכים להניח לישראלים להחליט על זה בעצמם"

  • ח' ניסן התשפ"ג
ג'ו ביידן (צילום: shutterstock)ג'ו ביידן (צילום: shutterstock)
אא

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, תקפה הבוקר (חמישי) את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בעקבות הביקורת החריפה שהעביר נגד הרפורמה המשפטית ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בדבריה טענה היילי כי הרפורמה היא עניין פנימי של ישראל, וכי אין סיבה שארה"ב תתערב בנושא. "זה מקומם שג'ו ביידן מטיף לישראל על דבר שהוא לגמרי עניין פנימי שלהם", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "אנחנו לא היינו רוצים שממשלת ישראל תביע את דעתה מול ארה"ב בנושאים שקשורים לבית המשפט העליון שלנו, והם בחיים לא היו עושים את זה. אנחנו צריכים להניח לישראלים להחליט על זה בעצמם".

הסנטור הרפובליקני טד קרוז תקף אף הוא את ביידן: ''מביש לחלוטין. ביידן מארח בשמחה רדיקלים אנטי-אמריקאים כמו נשיא ברזיל לולה, תוך שהוא מתנער מבעלי ברית קרובים כמו נתניהו''.

כזכור, שלשום מתח ביידן ביקורת חריפה על הרפורמה המשפטית, והתעלם מהעובדה כי נתניהו הכריז יממה קודם לכן על הקפאת החקיקה. "כמו תומכים אדוקים רבים של ישראל, אני מאוד מודאג. אי אפשר להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה", אמר ביידן והדגיש כי נתניהו לא יוזמן לבית הלבן בתקופה הקרובה.

נתניהו הגיב ואמר: "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו". הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

הבית הלבן פרסם אמש הבהרה לדברי הנשיא: "דברי הנשיא תאמו את מה שהשמענו כל הזמן. אנו קוראים בתוקף למנהיגי ישראל למצוא פשרה בהקדם האפשרי. בירכנו על ההחלטה שהתקבלה ביום שני לסגת מהחקיקה ולקיים דיאלוג לאומי. אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור ישראל וכל אזרחיה. תמיכתה של ארה"ב בביטחון ובדמוקרטיה של ישראל נותרה איתנה".

תגיות:ארה"בנשיא ארה"בג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה