חדשות בעולם

מטורף: האם ממשלת איטליה תתחיל להטיל קנסות ענק על אזרחים שמדברים באנגלית?

האם ממשלת איטליה תתחיל להעניש אזרחים שמדברים באנגלית? פאביו רמפלי, חבר בממשלה, הציג את החקיקה החדשה שראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, תומכת בה

בעיגול: ראש ממשלת איטליה שתומכת בהצעת החוק בעיגול: ראש ממשלת איטליה שתומכת בהצעת החוק
אא

האם ממשלת איטליה תתחיל להעניש אזרחים שמדברים באנגלית? פאביו רמפלי, חבר בממשלה, הציג את החקיקה החדשה שראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, תומכת בה.

בקרוב תתחיל ממשלת איטליה לחייב אזרחים איטלקיים שמדברים בשפות זרות ובפרט באנגלית - בקנסות גדולים עד 100,000 אירו (108,705 דולר). 

על פי הפרסום ב-CNN' אמנם החקיקה מקיפה את כל השפות הזרות, אך נועדה במיוחד למנוע את מה שמכונה בפי האיטלקים "אנגלומאניה" - שימוש במילים הלקוחות מהשפה והתרבות האנגלית, שבטיוטת החוק מוגדרת כשפה "משפילה ומבזה".

מי שאחראי על החקיקה היא מפלגת 'אחי איטליה' - המפלגה של לא אחר מאשר ראשת הממשלה. "שימוש בשפה האנגלית משפילה ומבזה את השפה האיטלקית", נכתב בטיוטת החוק. "החוק בא להחזיר ליושנה את היופי של השפה האיטלקית".

הצעת החוק, שטרם עלתה לדיון בפרלמנט האיטלקי - תחייב את כל מי שמחזיק בתפקיד במינהל הציבורי וכל מי שיש לו "ידע ושליטה בכתב ובעל פה בשפה האיטלקית".

במילים אחרות, אזרח איטלקי שאינו שולט כלל בשפה או שולט בה באופן חלקי - לא תחול עליו החקיקה הזו אך ישויות זרות יצטרכו להחזיק בחוזי עבודה ותקנות פנימיות בשפה האיטלקית, על פי טיוטת החקיקה. "זה לא רק עניין של אופנה, כי אופנה, כל אופנה, חולפת לבסוף. ל"אנגלומאניה" יש השלכות על החברה האיטלקית כולה", נכתב בטיוטה של הצעת החוק. 

תגיות:איטליהאנגליתטירוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה